Enhetschef planeringsenheten

Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen i Göteborg

Vi på Färdtjänsten har ett spännande uppdrag och vår vision är "Den goda resan för ett friare liv". Tillsammans handlägger, bokar och administrerar vi omkring 1,3 miljoner resor per år för personer med funktionsnedsättningar. Vi har inga egna fordon eller förare, utan upphandlar all vår trafik. Färdtjänsten är en del av Trafikkontoret som har i uppdrag att erbjuda boende, besökare och näringsliv en stad som är attraktiv att bo, färdas, verka och vistas i. På Trafikkontoret är vi drygt 360 anställda och driver just nu ett omfattande arbete med att utveckla staden. Vi finns på flera platser i Göteborg och som medarbetare på färdtjänsten arbetar du på Högsbogatan 40. Vi arbetar för mångfald, eftersom vi vill att medarbetarna ska spegla Göteborgs befolkning. Vi gör skillnad i göteborgarens vardag, vill du vara med?


Publiceringsdatum
2017-08-16

Arbetsuppgifter
Vi söker nu enhetschef till en av sektor färdtjänst sju enheter, planeringsenheten. På planeringsenheten jobbar ca 10 medarbetare. Planeringsenheten ser till att trafiken används så effektivt som möjligt till nytta för våra resenärer.

Som enhetschef ansvarar du tillsammans med dina medarbetare för planering, genomförande, kvalitetssäkring och uppföljning av verksamheten. Du har personal- och arbetsmiljöansvar samt budget- och verksamhetsansvar. Du ska utveckla arbetssätt och verksamhet på enheten utifrån ett tydligt kundfokus och i samverkan med andra verksamheter inom färdtjänsten och trafikkontoret.

Genom ett coachande förhållningssätt stödjer du dina medarbetare i deras uppdrag och utveckling och du verkar för en god arbetsmiljö. Du ingår i sektor färdtjänsts ledningsgrupp liksom i trafikkontorets chefsgrupp och förväntas där bidra i arbetet med våra strategiska frågor utifrån ett helhetsperspektiv och utifrån trafikkontorets bärande principer om gemensamma arbetssätt, värderingar och förhållningssätt.

Du ansvarar även för beräkningar och modelleringar samt utredningar av konsekvenser för olika logistikåtgärder. Du har löpande kontakter med upphandlade trafikföretag och uppdragsgivare kring frågor inom enhetens verksamhetsområde. Då trafik utförs dygnet runt samtliga årets dagar är även arbetsrelaterade kontakter förekommande utanför ordinarie kontorstid.

Enhetens uppgifter:
• Utveckling och uppföljning av system, logistik och trafiklösningar.
• Bedömning av trafikkostnadsutveckling.
• Uppdatering av systeminformation som parametersättning, trafikvolymer, adressregister, körtidsmatriser, priser, pass och fordon.
• Bokning av skolskjuts, fasta resor, dagvårdsresor och regionala resor.

Vi erbjuder ett spännande uppdrag i en stad med ett mycket omfattande stadsutvecklings- och samhällsbyggnadsuppdrag.




Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med lämplig inriktning, exempelvis ekonomi eller logistik, och erfarenhet av personalledning med verksamhets-, budget- och arbetsmiljöansvar, eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av och förmåga att se helheten och att arbeta med strategiska frågor inom verksamhetsutveckling och förändringsarbete.

Du har god känsla för service och kunden står i centrum för dig. Du skapar goda relationer och är pedagogisk i dina kontakter med kunder, medarbetare och trafikföretag. Du ska ha förståelse för olika synsätt med en mycket god förmåga att kunna samarbeta och samverka över organisationsgränser.

Vi söker dig som är modig, resultatinriktad, tydlig och lyhörd. Du förstår vikten av att arbeta med att skapa ett bra och utvecklande arbetsklimat genom engagemang, arbetsglädje och samarbete.

Som person är du problemlösande och analytisk. Du är kreativ och tycker om att tänka i nya banor. Du ska vara noggrann och ekonomiskt medveten samt ha en pedagogisk förmåga att förklara komplicerade problem. Vi vill att du har erfarenhet av arbete med logistikfrågor.

Du har god datorvana och har goda kunskaper i Excel.

Erfarenhet av arbetsmässiga kontakter med äldre och funktionshindrade är meriterande. Vi ser det också som en merit om du har erfarenhet från att ha arbetat med färdtjänst, sjukresor eller andra typer av samhällsbetalda persontransporter.

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-11-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-03
Ange följande referens när du ansöker: N444-0117/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Norling 031-419601
Amelie Bjernald 031-419590

Företag
Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen

Adress
Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen
Box 30054
40043 Göteborg

Kontorsadress
Högsbogatan 40

Jobbnummer
3644738

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen: