Enhetschef Personlig assistans

Vård & Omsorg, Funktionshinder, Personlig Assistent / Sjukvårdschefsjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vård & Omsorg, Funktionshinder, Personlig Assistent i Lidköping

Vård & Omsorg arbetar i team med olika professioner med att ge samordnat stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning i Lidköping.
Vi arbetar aktivt med vår värdegrund. Den enskilde ska vara delaktig och ha inflytande över den hjälp han eller hon får. Vi har ett helhetsperspektiv i vårt arbete och utgår ifrån den enskildes resurser och förmågor.
Hos oss arbetar cirka 1500 tillsvidareanställda medarbetare, samt under året mellan 300-600 visstidsanställda medarbetare.

Inom Funktionsnedsättning ger vi insatser till barn, ungdomar och vuxna med varaktiga funktionsnedsättningar samt till gruppen neuropsykiatri. Vi arbetar aktivt med vår värdegrund, som innebär att alla ska känna sig trygga och nöjda med det stöd vi ger. Den enskilde ska vara delaktig och ha ett avgörande inflytande över den hjälp han eller hon får. Alla ska uppleva att de har ett värdigt liv och möjlighet att känna välbefinnande. Vi har ett helhetsperspektiv i vårt arbete och ser till det friska hos den enskilde. Vi ger aktiverande och motiverande stöd och hjälp som utgår ifrån den enskildes resurser och förmågor.




Publiceringsdatum
2018-01-10

Beskrivning
För vissa personer som har stora funktionsnedsättningar med omfattande behov av hjälp för att klara sin vardag, finns personlig assistans som hjälp.

Det innebär att man har en eller flera assistenter som hjälper till med det man inte klarar av själv. Syftet är att personen ska leva ett så självständigt liv som möjligt, på sina egna villkor.

Den som beviljats assistans ska själv bestämma hur och vad som ska göras, medan assistenten hjälper till med det som brukaren inte klarar på grund av sin funktionsnedsättning.

Dina arbetsuppgifter
Två enhetschefer och en administrativ resurs, arbetar tillsammans för att verkställa beslut om Personlig assistans. Rollen som enhetschef innebär att du leder, samordnar, planerar och utvecklar verksamheten mot uppställda politiska mål och i enlighet med gällande lagstiftning samt enligt kommunens mål, policydokument, riktlinjer och rutiner.

Som enhetschef har du ansvar för verksamhetens innehåll och kvalité, ekonomi, personal och arbetsmiljöfrågor. Tillsammans med dina medarbetare ska du verkställa beviljade insatser av god kvalité. Du ansvarar för att ni arbetar med genomförandeplaner på bästa sätt och också för det vardagliga pedagogiska arbetet.

Som enhetschef ska du leda och coacha enhetens medarbetare så att vi arbetar enligt den upprättade verksamhetsplanen och tar tillvara på allas kompetenser. Du är tillsammans med medarbetarna ansvarig för att genom engagemang och delaktighet fortsätta utveckla verksamheten.

I din roll ingår att aktivt bevaka omvärlden och använda denna kunskap för att utveckla din verksamhet. Du arbetar med teamutveckling samt ger medarbetarna möjlighet till delaktighet och inflytande. I ditt arbete ingår även kontakter med brukare, närstående och andra externa och interna samarbetspartners.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har för uppdraget lämplig högskoleutbildning och erfarenhet inom vård och omsorgsområdet, gärna med inriktning funktionsnedsättning.

Du har kunskap och erfarenhet inom ekonomi, personaladministration och IT och är väl förtrogen med de lagar och föreskrifter som styr verksamheten. Du har också ledarerfarenheter och goda ledaregenskaper samt har erfarenhet av att arbeta med människor som har olika funktionsnedsättning.

Vi söker dig som har förmåga att driva utvecklings- och kvalitetsarbete samtidigt som du är flexibel, kreativ och lösningsfokuserad. Du har en stor självkännedom, är trygg i dig själv och har förmåga till reflektion. Du har också en förmåga att skapa trygghet och motivera dina medarbetare att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov. Du har förmåga att skapa en kreativ och öppen dialog och delaktighet och kan genom ditt engagemang få med dig och lyfta dina medarbetare.

Arbetet är självständigt och kräver god förmåga att kommunicera med såväl interna som externa kontakter. Du har lätt för att samarbeta, är självständig, flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter samt har en god förmåga att prioritera och organisera dina arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkort är ett krav.

Vi kommer att begära ett utdrag från belastningsregistret före en anställning.

Urvalsprocessen kommer påbörjas under ansökningstiden.

Information om arbetsgivaren

Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster.

Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun.

https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/


Lidköping - en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 39 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg MyNetwork. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-23
Ange följande referens när du ansöker: VON 2018/33
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Winther 0510-77 01 32

Företag
Vård & Omsorg, Funktionshinder, Personlig Assistent

Adress
Vård & Omsorg, Funktionshinder, Personlig Assistent
Skaragatan 8
53188 Lidköping

Kontorsadress
Skaragatan 8

Jobbnummer
3894373

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vård & Omsorg, Funktionshinder, Personlig Assistent

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vård & Omsorg, Funktionshinder, Personlig Assistent: