Enhetschef Personlig assistans

Göteborgs stad, SDF Majorna-Linné / Sjukvårdschefsjobb / Göteborg
2013-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef Personlig assistans" (publicerad 2014-10-24) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Majorna-Linné i Göteborg

Majorna-Linné är en av Göteborgs stadsdelsförvaltningar med 2 500 anställda. Stadsdelen med ca 62 000 invånare är en av centrumstadsdelarna och har kontakt med såväl havet som stora grönområden och myllrande stadsliv, en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen driver verksamheter inom förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt hälso- och sjukvård.

Publiceringsdatum
2013-12-09

Arbetsuppgifter
Då en av våra enhetschefer kommer att vara föräldraledig söker vi nu dig som vill under denna tiden ta över ansvaret som anordnare av personlig assistans. Enheten ingår i området Boende personligt stöd IFO-FH.

Som ansvarig enhetschef för verksamheten kommer du att leda arbetet inom din enhet och ingå i ledningsgruppen för området tillsammans med 11 andra enhetschefer. Du är underställd områdeschef inom Boende och personligt stöd och medverkar aktivt i områdets utvecklingsarbete.

Arbetsuppgifterna innefattar;
• Ansvar för enhetens verksamhetsområde
• Formulera och fastställa operativa mål och strategier för enheten samt följa upp och utvärdera resultatet
• Personalansvar
• Budgetansvar
• Arbetsmiljöansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare arbetat med att anordna personlig assistans och har en högskoleutbildning som Socionom, socialaomsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Extra stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och dina ledaregenskaper.

Du har goda kunskaper i lagstiftningen LSS/LASS och förstår förutsättningarna att anordna assistans utifrån schablonersättningen samt har förståelse för hur verksamhet och ekonomi samspelar. För att vara lämplig som person för tjänsten behöver du vara lyhörd med en kommunikativ begåvning. Du sätter våra kunder i fokus där du ser möjligheter till förändringar i verksamheten och hittar kreativa lösningar för bästa kvalitet. Du klarar av att anpassa ditt ledarskap utifrån de olika situationer du ställs inför och du kan genom din person skapa stabilitet, trygghet och ett gott samarbetsklimat i din personalgrupp.

Vi söker dig som tidigare arbetat med att anordna personlig assistans och har en högskoleutbildning som Socionom, socialaomsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Extra stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och dina ledaregenskaper.

Du har goda kunskaper i lagstiftningen LSS/LASS och förstår förutsättningarna att anordna assistans utifrån schablonersättningen samt har förståelse för hur verksamhet och ekonomi samspelar. För att vara lämplig som person för tjänsten behöver du vara lyhörd med en kommunikativ begåvning. Du sätter våra kunder i fokus där du ser möjligheter till förändringar i verksamheten och hittar kreativa lösningar för bästa kvalitet. Du klarar av att anpassa ditt ledarskap utifrån de olika situationer du ställs inför och du kan genom din person skapa stabilitet, trygghet och ett gott samarbetsklimat i din personalgrupp.

Vi arbetar i olika IT-system var av vi ser att du har en god systemvana samt har en nyfikenhet för teknik då vi är ett utvecklingsskede. Verksamheten arbetar med att införa det nya arbetssättet för bemanning och ett datoriserat dokumentations system.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-03-01 eller enligt överenskommelse, upphör: 2015-01-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-06
Ange följande referens när du ansöker: A363757
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Almgren, Områdeschef 031-365 95 09

Facklig kontakt
Camilla Denovan, Kommunal 031-365 86 75
Inger Ryström, Kommunal 010 - 442 94 18
Peter Löfgren, SACO 031-365 91 24
Marie-Louise Reinhold, Vision 031-368 57 05

Företag
Göteborgs stad, SDF Majorna-Linné

Adress
Göteborgs stad, SDF Majorna-Linné
40482 Göteborg

Jobbnummer
1724063

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, SDF Majorna-Linné

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, SDF Majorna-Linné: