Enhetschef personlig assistans

Gävle kommun, Stöd i hemmet / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Stöd i hemmet i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Personlig assistans finns i kontoret stöd i hemmet inom Välfärd Gävle. Det är sex enheter inom personlig assistans som tillsammans ansvarar för att stödja våra kunder i Gävle kommun. Vårt uppdrag verkar under lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS.

Publiceringsdatum
2022-11-17

Arbetsuppgifter
Vill du ha ett varierande, innehållsrikt och meningsfullt arbete där vi gemensamt tar ansvar för individens bästa och gör skillnad i människors liv? Då är det här arbetet för dig! Nu söker vi en enhetschef för personlig assistans som ska verkställa beslut, leda och följa upp verksamheten. Gör Gävle bättre tillsammans med oss!

I rollen som enhetschef personlig assistans ansvarar du för planering, styrning, ledning, uppföljning och utveckling av verksamheten utifrån politiskt satta mål och andra styrdokument.

Du har fullt verksamhetsansvar vilket innebär att du ansvarar för ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö samt leder och fördelar det dagliga arbetet. Vidare ansvarar du för att medarbetarna har en god arbetsmiljö och att ni följer rådande lagstiftning, riktlinjer och policys. Genom att du tar tillvara på medarbetarnas kompetenser skapar du engagemang och delaktighet.

Du rapporterar till verksamhetschefen och ingår tillsammans med övriga enhetschefer i verksamhetsområdets ledningsgrupp. I ledningsgruppen har du en aktiv och viktig roll för att utveckla verksamheten inom personlig assistans.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom hälso- och sjukvård/social omsorg, alternativt annan utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.

Du är en trygg och erfaren chef/ledare med goda kunskaper och erfarenheter av ekonomi och personalfrågor. Det är meriterande för tjänsten om din arbetslivserfarenhet är inom verksamhetsområdet och som chef/ledare.

Du leder och följer upp med tillitsbaserat ledarskap och utifrån förståelsen för helheten har du förmågan att ange riktningen för verksamheten och klargöra målen och varför de är viktiga. Du delegerar, ger handlingsutrymme och uppmuntrar till individuell utveckling för att skapa motivation samt stödjer medarbetarna genom ett närvarande ledarskap.

Du kommunicerar tydligt och förklarar orsakerna till beslut samt underbygger dina argument med fakta samt samtalar och agerar förtroendeingivande i olika sammanhang. Du är bra på att skapa en öppen dialog och ger, söker och tar konstruktiv feedback. Du tar initiativ i sociala sammanhang och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer.

Du utvecklar verksamheten utifrån kundens behov och uppsatta mål samt säkerställer och upprätthåller kvalitet och produktivitet. Vidare identifierar du samverkansmöjligheter för kundens bästa och visar ekonomisk medvetenhet i förhållande till det egna arbetet och i förhållande till hela kommunkoncernen.

Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. För dig är det självklart att utgå från den i mötet med kunder, anhöriga och varandra.

ÖVRIGT
Fackliga representanter:
Ann Hedbom Vision 026-17 88 12
Sara Lasell Akademikerförbundet SSR 026-17 89 26
Hanna Romin Kommunal Gävle 026-17 99 16

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gävle kommun, Stöd i hemmet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C112116".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, Stöd i hemmet

Kontakt
Verksamhetschef
Helén Polmé
026-17 96 75

Jobbnummer
7180047

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Stöd i hemmet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Stöd i hemmet: