Enhetschef på Uppdragsavdelningen

Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Sjukvårdschefsjobb / Varberg
2011-05-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef på Uppdragsavdelningen" (publicerad 2012-01-23) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg

Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll.
Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia.
Varbergs kommun har drygt 58 000 invånare och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.
Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.
Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes krav. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.
Socialnämndens ansvarsområde omfattar omsorg om äldre och funktionshindrade samt individ- och familjeomsorg. All myndighetsutövning är samlad i en gemensam uppdragsavdelning och all drift i egen regi är samlad i två utföraravdelningar. Cirka 30 % av hemtjänsten drivs av externa utförare enligt kundvalsmodellen och flera boende inom äldreomsorgen drivs av entreprenörer. Som stöd till verksamheterna finns ekonomiavdelning och utvecklings- och kvalitetsavdelning.

Publiceringsdatum
2011-05-26

Arbetsuppgifter
Uppdragsavdelningen utreder behov, fattar beslut och beställer insatser från verksamheter inom kommunens egen regi eller hos externa utförare. Ungefär 90 handläggare arbetar inom avdelningen, som också har en egen administration. Vi behöver nu en vikarie för en av våra enhetschefer under ett års tid, med möjlighet till förlängning. Verksamhetsområdet omfattar myndighetsutövning inom äldreomsorgen, bostadsanpassning och den nystartade kundtjänsten. Som enhetschef ansvarar du tillsammans med avdelningschef och övriga enhetschefer för avdelningens övergripande styrning och ingår i avdelningens ledningsteam

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionom/social omsorgsexamen eller annan högskoleutbildning, som arbetsgivaren bedömer likvärdig, med tidigare erfarenhet av chefsuppdrag inom socialtjänst. Du skall ha en god allmän kunskap inom det sociala området och specifik kunskap och erfarenhet av äldreomsorg. Du skall vara resultatinriktad och ha god förmåga att leda och styra din verksamhet, både strategiskt och operativt. Du måsta vara stabil och stresstålig, eftersom du kommer att ha många bollar i luften. Du skall ha mycket god samarbetsförmåga och tycka om att arbeta utvecklingsinriktat och med ständiga förbättringar.
Vi kan erbjuda ett stimulerande arbete i en dynamisk arbetsmiljö, med stora möjligheter till personlig utveckling.
Körkort krävs för tjänsten.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Tjänsten, med placering på äldreenheten, är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-20
Ange följande referens när du ansöker: A219675
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Marie Berg, 0340-69 71 65

Facklig kontakt
Matilda Svalander, 0340-888 86
Susanne Apelqvist, 0340-887 78

Företag
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Adress
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen
43280 Varberg

Jobbnummer
946105

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen: