Enhetschef, ordinärt boende

Kristianstads kommun / Sjukvårdschefsjobb / Kristianstad
2018-10-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef, ordinärt boende" (publicerad 2024-03-01) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.



Vi skapar en ny organisation för ordinärt boende med fokus att stödja våra äldre till trygghet och meningsfullhet i sitt eget hem.

Vill du vara med oss på resan?

Omsorgsförvaltningen befinner sig i ett innovativt förändringsarbete och har sedan en tid en funktionsindelad organisation detta för att få full kraft i kvalitetsarbetet. Vi söker därför dig som vill satsa din kompetens, erfarenhet, lust och energi för att, tillsammans med oss, skapa framtidens ordinära boende. Samtidigt jobbar vi aktivt med individens behov i centrum och har siktet inställt på kvalitet och delaktighet för äldre som bor i ordinärt boende.

Vi erbjuder våra ledare varierande interna utbildningspaket och nätverksträffar som syftar till att uppnå arbetsglädje och livslångt lärande. Organisationen välkomnar och stöttar kreativa och innovativa ledare. Centrala HR-, ekonomi-, IT- och bemanningsfunktionen utgör ett stöd till dig som chef i det dagliga arbetet. I befattningen ingår personal- och budgetansvar.

Publiceringsdatum
2018-10-17

Dina arbetsuppgifter
Fullständigt chefsansvar för verksamhet, kvalitet, personal, ekonomi och arbetsmiljö.

Du leder, utvecklar och följer upp arbetet inom din verksamhet och ansvarar även för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys.

Du ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområde ordinärt boende. Tillsammans med kollegor, medarbetare och verksamhetschef hittar du nya vägar och arbetssätt för att utveckla såväl verksamhetens innehåll som dina medarbetares arbetsmiljö. Du känner dig bekväm med frågor som ökad kundtid såväl som välfärdsteknologi. Din uppfattning är att framtidens utveckling i ordinärt boende utgår från individens behov i centrum.

Som enhetschef stimulerar, engagerar och motiverar du dina medarbetare till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme. Du har lätt för att skapa relationer, lyssnar och ger stöd samt uppmuntrar till delaktighet och kreativitet. Eftersom vi har ett multiprofessionellt hemgångsstödsteam är samarbete något du värderar högt och du förstår vikten av hur en sammanhållen vård- och omsorg påverkar kvaliteten. Många interna såväl som externa kontakter är inget som skrämmer dig.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning, hälso- och sjukvårdsutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har ledarskapsutbildning och gärna utbildning inom förändringsledning.

Du har mångårig erfarenhet som chef, goda kunskaper i gällande lagstiftning och erfarenhet av budgetansvar samt analys och uppföljning i syfte att styra och leda. Erfarenhet av att driva kvalitetsutveckling gärna med hjälp av välfärdsteknologi är meriterande liksom erfarenhet från politiskt styrd organisation. Vidare ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av förändringsledarskap där det strategiska och operativa ledarslapet går hand i hand. Arbetet kräver kommunikation och dokumentation och vi förutsätter att du har god datorvana, en god kommunikationsförmåga och behärskar svenska i tal och skrift. Tjänsten kräver B-körkort.

Som person är du prestigelös och utvecklingsinriktad. Du kan prioritera, planera och samtidigt ha förmågan att snabbt kunna ställa om efter verksamhetens behov. Du har stor förmåga att kunna samarbeta och ta ansvar för verksamheten ur ett större perspektiv och utvecklar genom samarbete, motivation och tydliga beslut. Ett ledarskap präglat av lyhördhet, mod och tydlighet.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder tre tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placering är i Kristianstads kommun.
För mer information kontakta gärna Nicolaj Håkansson, verksamhetschef, 044-13 66 62.

Sista ansökningsdag är 2018-11-04.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-04
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2018/789
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nicolaj Håkansson, verksamhetschef 044-13 66 62

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4407280

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: