Enhetschef nämnd- och ärendehantering

Göteborg, Trafikkontoret / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, Trafikkontoret i Göteborg

Trafikkontorets uppdrag är att erbjuda boende, besökare och näringsliv en stad som är attraktiv att bo, färdas, verka och vistas i. Vi gör det tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i staden för att Göteborg ska kunna fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad.
Vi planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens gator och offentliga rum för bästa rörlighet och framkomlighet. En viktig del i vårt uppdrag är att ha en kontinuerlig och öppen dialog med boende, besökare och näringsliv.
Trafikkontoret har drygt 220 anställda och vi driver just nu ett omfattande arbete med att utveckla vår verksamhet.

Publiceringsdatum
2015-12-23

Arbetsuppgifter
Avdelning Verksamhetsstyrning leder, samordnar och utgör stöd för hela kontoret inom områdena ledning och styrning, verksamhets- och kvalitetsutveckling, risk, kris och säkerhet samt upphandling, avtal och juridik. Vi ansvarar också för kontorets administrativa processer där nämnd- och ärendehantering (diarium, nämndhantering och arkivfrågor) är kärnan i uppdraget.
Förvaltningens uppdrag ökar i omfattning och komplexitet och den digitala utvecklingen med nya möjligheter för administration och ärendehantering gör detta till ett spännande utvecklingsuppdrag. Enheten för nämnd- och ärendehantering nybildas under våren 2016. Som enhetschef har du uppdraget att utveckla den nya enheten och kontorets arbetssätt inom området. Inom enheten hanteras ärendeprocesser, nämndadministration, diarium och arkivfrågor. Ditt och enhetens uppdrag är att hålla samman, utveckla och arbeta för kvalitetssäkring i nämnd- och ärendehanteringsprocesserna samt att vara ett proaktivt stöd till verksamhet och medarbetare i dessa frågor.

Som enhetschef har du personalansvar, budget- och verksamhetsansvar och ditt uppdrag utgår från ett tydligt och uttalat fokus på dina interna och externa kunder.
Genom ett coachande förhållningssätt stödjer du dina medarbetare i deras uppdrag och utveckling och du verkar för en god arbetsmiljö. Du ingår i avdelningens ledning liksom i kontorets chefsgrupp där du förväntas bidra i arbetet med kontorets strategiska frågor utifrån ett helhetsperspektiv.

Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning för området och du har flerårig erfarenhet som nämnd/utskottssekreterare.
Du har minst fem års erfarenhet från kvalificerat arbete från en politiskt styrd organisation. Erfarenhet från arbete med arkivfrågor är meriterande.
Du är en god kommunikatör i tal och skrift, och har förmåga att engagera andra.
Du är drivande, utvecklings- och resultatinriktad och har ett tydligt kvalitets- och kundfokus.
Vi värderar ledarerfarenhet.
Kännedom och intresse för samhällsbyggnad/stadsutveckling är meriterande.
Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-13
Ange följande referens när du ansöker: A529872
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Axberg, Avdelningschef 031-368 15 84

Facklig kontakt
Asbjörn Hanssen, Saco 031-368 26 72
Susanna Sandcrona, Vision 031-368 23 58

Företag
Göteborg, Trafikkontoret

Adress
Göteborg, Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
2591566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, Trafikkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, Trafikkontoret: