Enhetschef myndighetsutövning

Vård och omsorg, Avesta kommun / Sjukvårdschefsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vård och omsorg, Avesta kommun i Avesta

Vi är målmedvetna - Något fantastiskt händer nu i Avesta!
Avesta kommun är mitt i ett stort utvecklingsarbete där alla är med och bidrar med kompetens och engagemang. Vi är handlingskraftiga, professionella och vi bygger tillit. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?

Inom Omsorgen i Avesta kommun händer det mycket. Vi arbetar med att utveckla och implementera nya system, ny teknik och ett nytt arbetssätt. Utvecklingsarbetet bedrivs med målsättningen att förbättra kvaliteten för våra brukare men också för att förbättra arbetsmiljön för våra anställda.

Hos oss är det viktigt att ha ett genuint intresse för människor och möten människor emellan. Bemötande står i centrum och vi vet att vi är bra, men vi vill bli ännu bättre! Vi bygger framtidens Avesta - vill du vara med?

Grunden i vårt arbete är de myndighetsbeslut som fattas för att verkställas ute i verksamheten. Denna enhet är en väl fungerande, kompetent och stabil arbetsgrupp som arbetar enligt en tydlig struktur med fokus på myndighetsutövning. Många medarbetare har lång erfarenhet inom yrket medan några är helt nya. Vi uppskattar att nya tankar och idéer förenas med gedigen erfarenhet.



Publiceringsdatum
2018-01-10

Arbetsuppgifter
Som enhetschef för myndighetsutövning blir du ansvarig för en arbetsgrupp på totalt 16 medarbetare, fördelade på Myndighetsutövning, Dagvård/Seniorcentrum, Administration samt rekryterare. I uppdraget ingår att leda, utveckla och följa upp verksamheten vad gäller kvalitet, personal, arbetsmiljö samt ekonomisk uppföljning med ansvar för budget. Du följer även upp och utvärderar verksamhetens insatser.

Att arbeta med kvalitetsarbete och verksamhetsutveckling kommer att vara en viktig del i din tjänst. Det innebär bland annat att implementera och utveckla dokumentationsmodell enligt IBIC (Individens behov i centrum). Du bevakar rättssäkerheten för den enskilde och utarbetar rutiner för att säkerställa arbetsprocesser gentemot brukare. Du säkerställer även att föreskrifter/förordningar/ allmänna råd/eventuella domar implementeras i myndighetsutövningen.

Din roll blir att tillsammans med dina medarbetare driva utvecklingsarbetet i dina grupper. Vi arbetar aktivt med digital utveckling vilket innebär att omvandla dagens myndighetsutövning till framtidens. Du ingår i resultatenhetens ledningsgrupp där vi vill att du är aktiv och bidrar med förslag på nya idéer och kreativa lösningar.


Kvalifikationer
För att bäst möta kraven i rollen som enhetschef för myndighetsutövning behöver du ha grundläggande kunskaper om socialrätt och dess lagstiftning. Vi tror att du fått den kunskapen genom högskoleutbildning inom socialt arbete, som socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig alternativt via arbetserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ledande position eller av att på annat vis leda grupper, gärna i offentlig sektor.

Som ledare är du trygg i dig själv och du har ett coachande förhållningssätt. Du har ett nära ledarskap och har förmåga att skapa delaktighet och motivation. I den här rollen är det av största vikt att du har en hög kvalitetsstandard, gör sakliga och korrekta bedömningar och prioriterar utifrån detta. Vi ser det som en självklarhet att du är strukturerad, tar ansvar för och driver ditt arbete på ett självständigt sätt.

Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och vara van att dokumentera. Digitala lösningar är naturligt för dig och du tar dig an nya program och system. Ditt intresse för digital utveckling kommer att vara värdefullt idag och inför framtiden.



ÖVRIGT
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-24
Ange följande referens när du ansöker: C17178/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Nurmilehto anna.nurmilehto@avesta.se 0226-64 58 59

Företag
Vård och omsorg, Avesta kommun

Adress
Vård och omsorg, Avesta kommun
Avesta
77481 Avesta

Kontorsadress
77481

Jobbnummer
3895664

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vård och omsorg, Avesta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vård och omsorg, Avesta kommun: