Enhetschef Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning
Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning består idag av tre områden organiserade under enheten Myndighet och uppdrag - Grupp och servicebostäder LSS/SoL samt korttidsvistelse, Resurscentrum och Personlig assistans. Avdelningens ledningsgrupp består av avdelningschef och sex enhetschefer.
Avdelningens uppdrag utgår från biståndsbeslut fattade av Myndighet och uppdrag och utförare arbetar med stöd i det dagliga livet till brukare med funktionsnedsättning.
Avdelningen omfattar grupp- och servicebostäder, korttidsvistelse LSS, daglig verksamhet och sysselsättning, bemanningspool med boendestödjare, ledsagare, avlösare och kontaktpersoner samt personlig assistans. Verksamheten utgår från ett salutogent (hälsofrämjande) och systemteoretiskt förhållningssätt för att våra brukare ska ha möjlighet att känna att tillvaron är meningsfull, begriplig och hanterbar. Målsättningen är att främja jämlikhet i levnadsvillkor och delaktighet i samhället samt att den enskilde får möjlighet att leva som andra med inflytande och medbestämmande över sitt liv och de insatser som ges. Då en av våra enhetschefer för grupp- och servicebostäder (4 arbetsställen) valt att gå vidare till annan tjänst, söker vi nu dig med högt ställda ambitioner att fortsätta driva enhetens utveckling framåt och ta en aktiv roll i vår ledningsgrupp.
Publiceringsdatum2019-03-25Dina arbetsuppgifterSom enhetschef har du budgetansvar och hanterar ersättningar/anslag på ett sådant sätt att möjligheten för ekonomisk styrning av förvaltningen optimeras.
Du ansvarar för personal inom din verksamhet och därmed följande arbetsmiljöansvar. Du tar till vara på den kompetens som finns inom dina arbetsplatser samt utvecklar och bygger upp personalgrupper samt driver framtagandet av processbeskrivningar, rutiner och nya arbetssätt. Som enhetschef säkerhetsställer du att rätt kompetens finns i verksamheten så väl idag som ur ett långsiktigt perspektiv varför schemaläggning, rekrytering, utbildning och stöd av medarbetare samt samverkan med andra enheter och huvudmän utgör en stor del av ditt arbete. Även omvärldsbevakning, rapporter och analyser utgör den stor del av arbetet för att verksamheten ska kunna kvalitetssäkras och utvecklas. Du har det yttersta ansvaret att säkerställa att beviljade biståndsbeslut verkställs med god kvalitet utifrån gällande lagar och förordningar. Tillsammans med avdelningschef och andra enhetschefer ingår du och tar aktiv del i avdelningens ledningsgrupp. Samtliga enhetschefer täcker varandras uppdrag vid frånvaro.
KvalifikationerVi söker dig med socionom- eller beteendevetarexamen (eller annan utbildning vilken arbetsgivaren bedömer likvärdig) som arbetat i arbetsledande befattning och tycker om att leda andra. Du har flerårig erfarenheter av arbete med personer med funktionsnedsättning och/eller psykisk ohälsa, och kan handleda medarbetare i det dagliga arbetet med kollegor och brukare. Som person behöver du vara trygg i dig själv och i din chefsroll, behärska det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift. God datavana och körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av IBIC. Då vår omvärld och verksamhet är i ständig förändring söker vi dig som är utvecklingsinriktad, kreativ, stresstålig, strukturerad samt har intresse av att leda andra i socialt arbete. För att lyckas i uppdraget bör du ha erfarenhet av budgetarbete, förändrings- samt utvecklingsarbete och verksamhetsledning. Du är en god förebild för dina medarbetare, har ett positivt förhållningssätt och företräder Flens kommun med dess policy samt värdegrund.
Övrig informationTjänsten är heltid, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning, och som enhetschef i Flens kommun arbetar du utifrån så kallad förtroendearbetstid (oreglerad arbetstid).
Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdssubvention.
Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade chefer och medarbetare där vi arbetar utifrån våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar.
Flens kommun arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.
Sista ansökningsdag 190407. Intervjuer sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Rosenqvist, Avdelningschef
maria.rosenqvist@flen.se 0157-43 03 39
Fackliga företrädare nås via kommunens, växel 0157-43 00 00
FöretagFlens Kommun
AdressFlens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen
KontorsadressSveavägen 1
Jobbnummer 4689295
Observera att sista ansökningsdag har passerat.