Enhetschef med ansvar för kontoret i Sundbyberg

Alfa-Kassan / Ekonomichefsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alfa-Kassan i Sundbyberg, Stockholm, Borås, Göteborg eller i hela Sverige

ALFA-Kassan
Presentation
Vi söker en enhetschef till Alfa-kassans försäkringsenhet i Sundbyberg med intresse för att driva en spännande förändringsprocess. Enheten som är nystartad är fortfarande under uppbyggnad och fokusområdet är att förbättra kvaliteten genom att förkorta genomströmningstiden av handläggningsärenden samt förbättra kundservicenivån.

Publiceringsdatum
2010-02-26

Dina arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som chef är att vara övergripande ansvarig för att all verksamhet inom enhetens verksamhetsområde sker med tillämpning av angivna mål och riktlinjer. Inom denna enhet har enhetschefen huvudansvar för att utveckla sin verksamhet.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna inom försäkringsenheten innefattar:
• vidareutveckling och implementering av kassans arbetsprocesser
• att skapa teamkänsla och engagemang i gruppen
• att ge service till kunder
• resursplanering av försäkringsenhetens handläggare
• rekrytering av nya medarbetare vid behov i samarbete med personalchefen
• coachning/utbildning av personal.
En viktig del är att coacha handläggarna i det dagliga arbetet. Fokusområdet ligger på att korta handläggningstiden och höja kundservicenivån.
Du arbetar resultatorienterat mot uppsatta och mätbara mål för verksamheten.
Som enhetschef ingår du i Försäkringsavdelningens ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschefen.
Utbildning/erfarenhet
Du har akademisk bakgrund, gärna jur.kand./civilekonom eller motsvarande.
Du ska ha flera års ledarerfarenhet av att arbeta målorienterat och kunna påvisa goda resultat som ledare. Vidare ska du ha erfarenhet av att driva framgångsrika förändringsarbeten i syfte att effektivisera arbetsprocesserna och höja kundservicenivån. Det är viktigt att du har kunskaper om verksamhets- och budgetplaneringsarbete.
Det är önskvärt att du har erfarenhet från a-kassan eller försäkringskassan, alternativt har du kunskap från bank- eller försäkringsbranschen.
För att lyckas i ditt arbete måste du ha ett starkt driv, vara genomslagskraftig och självständigt kunna genomföra förändringsarbete. Vidare har du lätt för att samarbeta och är en engagerad ledare som skapar förtroende både hos ledningen och gruppen.
Urvals- och rekryteringsprocess kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan.
Företagsbeskrivning
Arbetslöshetskassan Alfa (Alfa-kassan) är en privaträttslig organisation som är fristående från fackförbund och andra intresseorganisationer. Alfa-kassan är öppen för alla grupper på arbetsmarknaden oavsett bransch eller yrkesidentitet och omfattar såväl anställda som företagare. Alfa-kassan startade sin verksamhet den 1 januari 1998 och bildades av Arbetslöshetskassornas Samorganisation, SO, för att vara ett komplement till övriga a-kassor på arbetsmarknaden. Alfa-kassan består av fyra försäkringsenheter med kontor i Sundbyberg, Borås, Hemse och Ljusdal.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-15
Ange följande referens när du ansöker: 21716
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
ALFA-Kassan

Adress
ALFA-Kassan

Jobbnummer
596112

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alfa-Kassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alfa-Kassan: