Enhetschef LSS
Vellinge kommun, Omsorgsavdelningen / Sjukvårdschefsjobb / Vellinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Vellinge,
Malmö,
Svedala,
Trelleborg,
Burlöv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vellinge kommun, Omsorgsavdelningen i Vellinge Vellinge kommun med sina ca 35 500 invånare ligger mitt i den expansiva Öresundsregionen. Hos oss har du nära till både naturen och en stor arbetsmarknad. Vi är stolta över några av Sveriges finaste stränder, nöjda invånare, ett välmående näringsliv och ett rikt kultur- och föreningsliv. Läs mer på Vellinge.se
Vi arbetar efter vår värdegrund; mod, trovärdighet, omtanke och glädje!
Vård- och omsorgsverksamheten innefattar myndighet, LSS och Socialpsykiatri samt stab som arbetar med kvalité och utveckling. All äldreomsorg och delar av LSS-verksamheten ligger på annan utförare via upphandling.
Vi söker nu en driven Enhetschef till LSS verksamheten.
Drivs du av utveckling och förändringsledning och har ett stort brukarfokus? Då söker vi dig!
Vi ger dig en spännande utmaning i en utvecklingsorienterad organisation.
Publiceringsdatum2020-07-20ArbetsuppgifterVi söker nu en trygg och driven enhetschef till verksamheterna Länsmansgatans gruppbostad, Nyvångsvägens gruppbostad samt korttidsvistelse/korttidstillsyn på Ljungklockan. Du drivs av brukarfokus och leder framgångsrikt i förändring och utveckling.
I enhetens uppdrag ligger att hjälpa och stödja brukare med insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) till ett självständigt liv och full delaktighet i samhället samt utföra delegerade uppdrag enligt Hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Till enheten tillhör 2 gruppbostäder med totalt 10 brukare samt korttidsvistelse och korttidstillsyn för barn och unga. Enheten har omkring 25 tills vidare anställda medarbetare.
Som enhetschef leder du medarbetarna i deras dagliga arbete med våra brukare. Du ansvarar för att planera, leda och styra verksamhetens leverans, utvecklings- och kvalitetsarbete. Du ansvarar även för medarbetare, arbetsmiljö, budget, uppföljning och analys utifrån ett helhetsperspektiv medarbetare, verksamhet och ekonomi. Du har förmågan att i dialog med medarbetarna bryta ner politiska mål till konkreta aktiviteter i verksamheten. Du besitter goda ledaregenskaper och är tydlig i ditt ledarskap. Du kan omsätta mål och visioner till handling.
Du har erfarenhet av och är bra på att samverka med vårdgrannar och övriga samarbetspartners. Du tycker om att driva förändringsarbete och är inriktad på resultat. Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift.
Din utgångspunkt i arbetet är att brukarna ska få det stöd och den service de behöver och har rätt till. För att nå hit arbetar du för en resurseffektiv verksamhet där du ställer dig frågan: används våra kompetenser och resurser på bästa sätt? Medarbetarna är din viktigaste resurs och att utveckla samt ta tillvara på deras fulla potential är avgörande för verksamhetens kvalitet.
I ditt arbete testar du nya arbetssätt och ger förutsättningar för dina medarbetare att göra detsamma. Du engagerar dem i arbetet med att utveckla verksamheten, ger och söker återkoppling samt involverar dem i driften och utvecklingen av verksamheten. Vidare skapar du tydlighet och delaktighet genom att göra mål och förväntningar kända.
KvalifikationerVi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen såsom socionom, beteendevetare eller annan examen som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av liknande uppdrag med ansvar för personal, budget och arbetsmiljö samt erfarenhet av att arbeta som chef och leda medarbetare inom LSS-verksamhet. Vidare har du goda kunskaper om lagstiftningen inom området för verksamheten, god datorvana och kan utan svårigheter uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket.
Vi ser det som meriterande om du har arbetat som chef i minst tre år samt har genomgått ledarskapsutbildning inom ramen för examen eller som vidareutbildning.
Som ledare och chef är du trygg. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter för att nå gemensamma mål samt har förmågan att prioritera ditt arbete, se lösningar, visa handlingskraft och fatta beslut. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Att följa upp det som kommunicerats är en självklarhet för dig.
Din samarbetsförmåga är god och du värnar om goda relationer till brukare, anhöriga, medarbetare och kollegor. Du har en stark vilja och förmåga att utveckla verksamheten, dina medarbetare och dig själv. Du testar nytt och utmanar rådande arbetssätt samt ger förutsättningar för dina medarbetare att göra detsamma. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter, skapar delaktighet och uppnår resultat.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Löpande rekrytering kommer ske under annonstiden.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2020-10-01 Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVellinge kommun, Omsorgsavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A795123".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vellinge kommun (org.nr 212000-1033)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Vellinge kommun, Omsorgsavdelningen
Jobbnummer 5299864
Observera att sista ansökningsdag har passerat.