Enhetschef lokalvård

Bjuvs kommun, Tekniska förvaltningen / Chefsjobb / Bjuv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Bjuv, Åstorp, Helsingborg, Klippan, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bjuvs kommun, Tekniska förvaltningen i Bjuv

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?".
I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.
Vad jobbar du för?

Vi på fastighetsavdelningen inom Tekniska förvaltningen jobbar för kommunens olika verksamheter men även för medborgarna i Bjuvs kommun.

Vi arbetar med att förvalta och utveckla kommunens fastigheter på bästa sätt. I detta ingår bl.a. nyproduktion men även att underhålla, renovera och utveckla både inomhus och utomhusmiljön på skolor, förskolor, äldreboenden, kontor, LSS-boenden och idrottsanläggningar. Vi jobbar för att säkerställa inomhusklimatet och minska energianvändningen. I vårt ansvar ligger även brand, larm och säkerhet.

Fastighetsavdelningen ansvarar även för att lokalvården i kommunens lokaler uppfyller hög standard. Utöver lokalfrågor ansvarar Fastighetsavdelningen även för skötsel samt inköp av fordon till kommunens olika verksamheter. Totalt förvaltar fastighetsavdelningen strax över 100 000 kvm lokalyta och strax över 80 fordon med en organisation på ca 70 medarbetare och en budgetomslutning på ca 112 miljoner kronor årligen.

Just nu söker vi en ny enhetschef för lokalvården som tycker det är roligt och har modet att leda, utveckla och motivera både dig själv och andra. Enheten för lokalvård består av ca 40 medarbetare främst inom lokalvård samt några medarbetare som har kombinationstjänster tillsammans med kost. Utöver det finns en samordnare på enheten.

Vill du tillsammans med oss vara med och forma ett helt samhälle? Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-02-15

Arbetsuppgifter
Som enhetschef för lokalvård hos oss har du ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi, kvalitet och att det bedrivs ett systematiskt uppföljningsarbete inom verksamheten. Du kommer att ha många olika kontaktytor både inom och utanför kommunen och deltar i olika projekt som rör vår verksamhet. Du förväntas arbeta målinriktat och systematiskt med ständiga förbättringar.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innebära:
• personalplanering, bemanning och rekrytering
• att ge medarbetarna handledning och återkoppling i arbetet
• utveckling av verksamheten
• att kommunicera värderingar, uppmuntra till dialog och samarbete.

Du rapporterar till verksamhetschef/ fastighetschef och ingår i förvaltningens övergripande ledningsgrupp och arbetar nära med främst enhetschef för fastighets driftsorganisation.

Vi jobbar aktivt med att digitalisera enheten och robotisera verksamheten och vi ser därför att du har intresse av att vara med och driva den utvecklingen. Fastighetsavdelningen har bland annat blivit beviljat ett innovationsprojekt av Vinnova (Sveriges innovationsmyndighet) där bland annat digitalisering och robotisering av lokalvård ingår.

Du stimuleras av att lära dig nya saker tillsammans med andra och mod att vara ledare i en förändringsbenägen verksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning samt tidigare erfarenhet av ledarskap innefattande personal-, ekonomi-, arbetsmiljöansvar samt vana av att arbeta med verksamhet i ständig förändring är ett krav.

Erfarenhet och kunskap om lokalvård är meriterande. Har du bl.a. utbildning inom SRY eller PRYL är det meriterande. Har du arbetat med system för lokalvård eller arbetat med nyckeltal kopplat till lokalvård är det meriterande.

Du behöver ha goda kunskaper i Officepaket samt IT-kunskaper. Som enhetschef leder du en verksamhet som är geografiskt utspridd på bl.a. skolor, idrottshallar, förskolor, kontor, äldreboende. Därför är även B-körkort ett krav.

För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, trygg och tydlig ledare och ser helheten i ett större perspektiv. Du tar egna initiativ till förbättringar och är lösningsfokuserad men har även en god förmåga att samarbeta med andra. Du tycker om att bygga relationer och känner dig trygg i att fatta beslut även när de är obekväma.

God samarbetsförmåga är nyckeln till framgång då du kommer ha mycket kontakt internt inom fastighetsavdelningen men även med kommunens olika verksamheter, därav är kommunikativ förmåga och att du behärskar svenska språket i både tal och skrift viktigt i ditt uppdrag.

Du har ett nyfiket och öppet förhållningssätt och ett genuint intresse för människor och service. För att lyckas i din roll behöver du vara strukturerad, självständig och prestigelös. Att nå goda slutresultat är viktigt för dig.

Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

ÖVRIGT
Med KRAFT gör vi det bättre att arbeta, bo och leva i Bjuvs kommun. Med kompetens, respekt, ansvar, förtroende och tillgänglighet skapar vi tillsammans resultat i våra verksamheter.

Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.

Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C125770/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bjuvs kommun (org.nr 212000-1041)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Bjuvs kommun, Tekniska förvaltningen

Kontakt
Fastighetschef
Damir Ibrahimovic
damir.ibrahimovic@bjuv.se
073-0249141

Jobbnummer
7452178

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bjuvs kommun, Tekniska förvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bjuvs kommun, Tekniska förvaltningen: