Enhetschef Kundutveckling

Göteborg Energi AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg Energi AB i Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige

Nu söker vi en handlingskraftig och kundcentrerad enhetschef till vår nya enhet.

Är du sugen på att ta på dig ledartröjan och leda teamet?

Om enheten Kundutveckling
Relevanta kunderbjudanden och starka relationer bygger på att vi förstår kundens utmaningar och förväntningar. Förväntningar på produkter, men också förväntningar på information och service genom hela kundresan. Nu samlar vi medarbetare som brinner för att optimera vår datakvalitet, skapa skarpa kundinsikter samt utveckla våra kundnära stödsystem för en effektiv och enhetlig kundupplevelse på den nya enheten Kundutveckling.

Enhetens ansvar:

- Samordna kundernas och verksamhetens utvecklingsbehov i våra kundnära affärs- och servicesystem och säkerställa implementeringen i verksamheten för kundernas bästa.
- Utveckla och förbättra vårt CRM-system och hur det används inom företaget.
- Optimera digitala servicekanaler tillsammans med avdelningen Kundgränsnitt.
- Leda och genomföra kund- och marknadsanalyser.
- Säkerställa kvalitet och uppdatering av informationsmodeller samt kunddata.
- Samordna utbildning och skapa utbildningsmaterial för medarbetare.

Din roll
Inom avdelning Kundupplevelse hittar du idag enheter med ansvar för marknadskommunikation, kundservice, teknisk support samt faktureringsflödet - funktioner som alla direkt påverkar kundernas upplevelse av Göteborg Energi. Som enhetschef för Kundutveckling ingår du i ledningsgruppen för avdelningen och vi ser fram emot att du aktivt bidrar med dina idéer för att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet.

Planer inom affärs- och verksamhetsområden ger dig input till vad enheten kan förväntas bli involverad i på kort och lång sikt. Tillsammans med dina medarbetare skapar du en bra planering och arbetsfördelning samt utvecklar era arbetssätt för att ha så bra förutsättningar som möjligt att leverera och trivas. Du leder teamet men driver förmodligen några egna operativa uppdrag också.

Ditt team
Teamet består idag av 7 medarbetare med roller som Kundanalytiker och Utvecklingsledare. När du är på plats planerar vi att utöka teamet med fler roller för att förstärka våra förmågor inom datakvalitet, utbildning, samt optimering av våra servicekanaler.

Din kompetens
Du har en kvalificerad högskoleutbildning med relevant inriktning för enhetens uppdrag samt tidigare ledarerfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kunddriven utveckling och erfarenhet av kund-och marknadsanalys är meriterande.

Vi söker dig som är:

Kundcentrerad: Du sätter alltid kunden i fokus och strävar efter att överträffa deras förväntningar.

Kommunikativ och samarbetsinriktad: Du är van att hantera många intressenter och har förmågan att skapa goda relationer och samarbeten.

Coachande: Du tror att på lösningarna finns hos dina medarbetare och leder utifrån ett starkt självledarskap i teamet.

Strukturerad och systematisk: Du är nyfiken på nya arbetssätt samtidigt som du säkerställer kontinuitet i tydliga processer för att uppnå kvalitet och effektivitet.

Kvalitetsmedveten: Du strävar alltid efter att skapa bra förutsättningar för dina medarbetare så ni kan leverera med hög kvalitet.

Flexibel: Du anpassar dig lätt till förändrade förutsättningar och ser möjligheter i nya utmaningar.

Sista ansökningsdagen är den 15 december och urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vår arbetsplats

Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål - ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!

Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss .

Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

Ersättning
.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/323".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborg Energi AB (org.nr 556362-6794)

Arbetsplats
Marknad och Försäljning, Kundservice

Kontakt
Marie Lindgren
0709617507

Jobbnummer
9023572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg Energi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg Energi AB: