Enhetschef Kundservice

Göteborgs Stad , Trafikkontoret / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Trafikkontoret i Göteborg

Just nu står Göteborg inför sitt största utvecklingssprång i modern tid. Vår stad kommer att växa med 150 000 invånare fram till 2035. Vi på trafikkontoret har en central roll i detta. Idag är vi 420 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och näringsliv. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad för alla.




Publiceringsdatum
2019-03-25

Arbetsuppgifter
Vi på serviceresor har ett spännande uppdrag och vår vision är "Den goda resan för ett friare liv". Tillsammans hanterar vi 1,5 miljoner resor per år. Vi har inga egna fordon eller förare, utan upphandlar all vår trafik. Trafikkontoret finns på flera platser i Göteborg och som medarbetare på serviceresor arbetar du på Högsbogatan 40. Vi arbetar för mångfald, eftersom vi vill att medarbetarna ska spegla Göteborgs befolkning. Vi gör skillnad i göteborgarens vardag, vill du vara med?

Vi söker nu enhetschef till en av avdelningen serviceresors sex enheter, kundservice. På kundservice jobbar ca 12 medarbetare för att svara på frågor från sökande, resenärer och andra intressenter kring frågor inom hela serviceresors verksamhetsområde.

Enhetens uppgifter:
• Ge resenärer och allmänhet stöd och vägledning att orientera sig kring regelverk och möjligheter att ansöka och resa med olika former av serviceresor inom hela verksamhetsområdet.
• Handlägga och utreda både positiv och negativ återkoppling från resenärer och uppdragsgivare.
• Stöd och utbildning till enskilda som vill öka sina resmöjligheter inom den allmänna kollektivtrafiken.
• Administrativt stöd för att möjliggöra att en rationell och effektiv verksamhet inom andra enheter inom avdelningens verksamhet.

Enheten deltar även i utbildnings- och uppföljningsaktiviteter relaterat till befintliga trafikavtal.

Du ansvarar tillsammans med dina medarbetare för planering, genomförande, kvalitetssäkring och uppföljning av verksamheten. Du har personal- och arbetsmiljöansvar samt budget och verksamhetsansvar. Du ska utveckla arbetssätt och verksamhet på enheten utifrån ett tydligt kundfokus och i samverkan med andra verksamheter inom serviceresor och trafikkontoret. Du kommer även att ha externa kontakter med serviceresors uppdragsgivare.

Genom ett coachande förhållningssätt stödjer du dina medarbetare i deras uppdrag och utveckling och du verkar för en god arbetsmiljö.

Du ingår i avdelningen serviceresors ledningsgrupp liksom i trafikkontorets chefsgrupp och förväntas där bidra i arbetet med våra strategiska frågor utifrån ett helhetsperspektiv och utifrån trafikkontorets bärande principer om gemensamma arbetssätt, värderingar och förhållningssätt.

Vi erbjuder ett spännande uppdrag i en stad med ett mycket omfattande stadsutvecklings- och samhällsbyggnadsuppdrag.



Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med lämplig inriktning och erfarenhet av personalledning med verksamhets-, budget- och arbetsmiljöansvar, eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Formell chefserfarenhet är meriterande. Du har erfarenhet av och förmåga att se helheten och att arbeta med strategiska frågor inom verksamhetsutveckling och förändringsarbete.

Du har erfarenhet av kundservice, kundkommunikation samt handläggning av synpunktsärenden. Vi vill att du har god känsla för service och kunden står i centrum för dig. Utifrån vår kundgrupps sammansättning ser vi positivt på erfarenhet av arbete inom funktionshinderområdet. Du skapar goda relationer och är pedagogisk i dina kontakter med kunder och medarbetare.

Vi söker dig som är modig, tydlig, resultatinriktad och lyhörd. Vi vill också att du har en god förmåga att samarbeta och har förståelse för olika synsätt för att kunna skapa gott förtroende i samverkan. Du ska kunna arbeta med att skapa ett bra och utvecklande arbetsklimat genom engagemang, arbetsglädje och samarbete.

Det är meriterande om du har erfarenhet från att ha arbetat med färdtjänst, sjukresor eller andra typer av samhällsbetalda persontransporter (serviceresor).

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och intervjuer.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-09-01 Enlig överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-23
Ange följande referens när du ansöker: A861418
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Norling 031-41 95 90

Företag
Göteborgs Stad , Trafikkontoret

Adress
Göteborgs Stad , Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
4688072

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad , Trafikkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , Trafikkontoret: