Enhetschef Kund och kvalitet
Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen / Datajobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen i Helsingborg Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Helsingborgs stad ligger långt framme inom innovation och samhällsutveckling. Staden har ett starkt driv och jobbar mot visionen Helsingborg 2035. Inom vissa delar är Helsingborg redan ledande i Sverige, vilket bland annat premierats med utmärkelser som Årets Employer Branding-kommun, Årets IT-kommun 2015, Sveriges bästa kommunwebb och Årets tillväxtkommun. Nu ska vi ta avstamp för nästa steg i att vara ledande i att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter, som är ett av stadens huvudmål, och vill bygga framtidens digitaliseringsavdelning. Kanske kan vi vinna årets digitaliseringskommun 2019?
Digitaliseringsavdelningen har fått ett nytt och större uppdrag. Förutom att säkerställa en kvalitativ grundleverans av IT miljö för 35 000 användare, ska vi bli verksamheternas och bolagens bästa partner i digitaliseringsarbete. Vi ska kunna ligga ett halvt steg före i att utveckla digitaliseringsmöjligheter och på så vis underlätta för staden att snabbare komma ut med innovation och nya digitala tjänster. Därför stöper vi om avdelningen, och från den 1 september 2017 kommer vi att bestå av fem stycken enheter; Supportcenter, Systemtjänst, Kommunikationstjänst, Kund och kvalitet samt Digital utveckling. Vi vill bygga en teamkänsla och ett ledarskap som präglas av medarbetarnas engagemang, korta beslutsvägar och möjlighet att ta initiativ. Vi vill ha en leverans som sträcker sig hela vägen från utveckling till service.
Som chef inom digitaliseringsavdelningen är du en chef med fullt ledningsansvar, vilket innebär personal-, verksamhets- och budgetansvar. Vi vill dock gå i en riktning som är mer processorienterad än idag. Medarbetare ska kunna navigera, lösa problem och komma till beslut utan att cheferna inom avdelningen behöver driva aktiviteterna. Som chef blir din viktigaste roll därmed att skapa tydliga målbilder, förutsättningar i verksamheten, främja en god arbetsmiljö samt jobba med det strategiska ledarskapet och utvecklingen av avdelningen tillsammans med ledningsgruppen. Vidare ska chefen möjliggöra utveckling, kompetenshöjning och kontinuerlig utbildning för medarbetarna. Ett tajt ledningsteam ska kunna jobba mot en gemensam målbild, där varje enhetschef måste ha förmåga att både vara team-player och samtidigt ha en tydlig målbild för sin egen enhet några år fram i tiden. Du som chef ska kunna balansera operativ leverans med strategisk utveckling genom att planera, genomföra och följa upp resultat i verksamhetensplanen. Samtidigt är ett av de viktigaste behoven att skapa en öppen och involverande arbetsmiljö med förtroende som bas. Du är bra på att lyfta dina medarbetare och få dem att både växa och känna arbetsglädje.
Publiceringsdatum2017-06-20ArbetsuppgifterSom enhetschef rapporterar du till avdelningschefen och ditt huvudsakliga uppdrag är att säkerställa att avdelningen kan leverera rätt tjänster och produkter med kvalitet till stadens verksamheter. Du hjälper oss att lyfta vårt kund- och leveransarbete till en ny nivå.
KvalifikationerDu har
• flerårig eftergymnasial utbildning
• flera års erfarenhet av att leda medarbetare i offentlig eller privat verksamhet, som chef, teamledare eller liknande som kan bedömas likvärdigt
• nyfikenhet och förmåga att se helhet och kunna planera strategiskt och att utveckla en verksamhet mot överenskommen målbild
• flera års erfarenhet av kundnära produktutveckling och/eller kund- och leveransansvar
• erfarenhet att leda större projekt och vana vid strukturerade projektmodeller
• vana vid leverantörsförhandling samt upphandling och inköp
• förmåga att kommunicera och bygga förtroende både inom teamet likaväl som med andra enhetschefer och externa intressenter i och utanför staden
• erfarenhet av relevanta arbetssätt och processer från större etablerade organisationer i näringslivet
• erfarenhet av agila utvecklingsprojekt är meriterande
• erfarenhet av större projekt med offentlig upphandling är meriterande
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-13
Ange följande referens när du ansöker: C14031
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Güll
FöretagHelsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen
AdressHelsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen
•
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 3565729
Observera att sista ansökningsdag har passerat.