Enhetschef kontaktcenter
Härryda kommun, TOF Service / Administratörsjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Härryda,
Lerum,
Partille,
Bollebygd,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härryda kommun, TOF Service i Härryda Välkommen till Härryda kommun, en arbetsplats där vi tror att olikheter berikar oss och höjer kvalitén. Vi är en serviceorganisation med myndighetsansvar och letar efter dig som vill vara delaktig, är engagerad och tar eget ansvar. Vi levererar service med hög kompetens och kvalitet i en kommun som rymmer många spännande projekt och goda kollegor. Härryda kommun ligger mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen.
Sektorn för teknik och förvaltningsstöd är förvaltningens servicesektor. Vårt uppdrag är att tillhandahålla service till förvaltningen, för att verksamheterna i sin tur ska kunna ge kommuninvånarna bra service. Sektorn ger stöd inom områdena fastighet, IT, måltid, städ, telefoni, skötsel av grönyta och idrottsanläggningar, fordon konsumentvägning, budget- och skuldrådgivning samt säkerhet.
Kontaktcenter är första kontakten in i kommunen för våra invånare, företag och besökare och är därmed också kommunens ansikte utåt. Kontaktcenter ska ha en hög tillgänglighet, ge ett gott bemötande och kunna svara på många av de frågor som kommer in.
Det är för närvarande totalt åtta medarbetare i kontaktcenter där du som enhetschef blir den nionde personen i arbetsgruppen. Kontaktcenter tillhör organisatoriskt Servicefunktionen och är där en av fem enheter.
Publiceringsdatum2020-11-26ArbetsuppgifterKontaktcenter ska under våren utvecklas i nästa steg och vara en ledande och drivande verksamhet i den serviceorganisation som kommunen vill vara. Det kommer att vara en omfattande förändringsprocess och du behöver vara rustad för vad det innebär att leda och genomföra förändringar. Fokus är att utveckla servicen till kommuninvånarna, att använda nya tekniska lösningar och skapa effektiva flöden och kontaktvägar till kommunen.
Det innebär rent praktiskt att hitta sätt att digitalisera kundserviceprocesser hela vägen från första kontakt med kommunen ända in i verksamhetssystemen. Samtidigt måste den personliga kontakten för de kunder som behöver mer detaljerad rådgivning och vägledning också byggas upp inom vissa områden.
Du leder och fördelar arbetet inom enheten, driver på utvecklingsarbete och följer upp effektivitet och kvalitet. Därmed har du ansvar för enhetens ekonomi och personal. En del av enhetschefens roll är samverkan med andra chefer i andra sektorer i kommunen. Det är därför viktigt att vara lyhörd för andra verksamheters behov samtidigt som du behöver kunna driva kundservicebehovet framåt.
KvalifikationerDu har högskoleexamen som arbetsgivaren finner lämplig eller erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig, samt flerårig arbetslivserfarenhet.
Du ska ha tidigare chefserfarenhet, erfarenhet som teamledare eller samordnare, och det är meriterande om du jobbat inom kundservice eller digitalisering. Om du har utbildning inom ledarskapsområdet är det positivt.
Ditt ledarskap främjar ett öppet samarbetsklimat, delaktighet i arbetet och ser till att goda idéer tas tillvara. Som ledare följer du upp, återkopplar och ger dina medarbetare stöd och möjligheter till utveckling. Som ledare är du tydlig, modig, uthållig och drivande och har förmågan att få medarbetarna att arbeta mot uppsatta mål. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl på svenska i såväl tal som skrift.
Du är strukturerad och serviceinriktad, tycker det är roligt att samarbeta med andra och är inriktad på att lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du har förmåga att arbeta med så väl strategiska utvecklingsfrågor som operativ problemlösning. Då tjänsten kräver förmåga att genomföra förändring hela vägen från idé till fullt genomförande är det bra om du har både förmåga och erfarenhet av att leda förändringsprocesser.
Du har ett stort intresse för teknik och det är viktigt att du har förmåga att se potential för att effektivisera och utveckla processer med digital teknik som verktyg. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi vill att du i ditt personliga brev beskriver dina kompetenser/erfarenheter inom:
• leda och driva förändringar
• chef/teamledare/samordnare
• kundservice
• digitalisering
ÖVRIGT
Vi ser gärna att du söker tjänsten via Offentliga jobb. Om du önskar skicka din ansökan med brev tar vi emot den på adress:
Härryda kommun, Personalfunktionen, 435 80 Mölnlycke
Kom ihåg att ange referensnumret på den tjänst du söker.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Härryda kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHärryda kommun, TOF Service
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A990206".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Härryda kommun (org.nr 212000-1264)
Arbetsplats Härryda kommun, TOF Service
Jobbnummer 5463034
Observera att sista ansökningsdag har passerat.