Enhetschef Kontaktcenter

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler samt ger rådgivning inom konsument-, budget- och skuld samt energi- och klimatfrågor. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Två av våra senaste uppdrag är att starta ett Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Sedan 2017 ingår också Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet i vår förvaltning. Vi är drygt 170 medarbetare.


Publiceringsdatum
2018-03-27

Arbetsuppgifter
Som enhetschef för våra servicevägledare kommer du ansvara för den operativa driften i enheten, samt ha såväl personal- som ekonomiansvar. I ditt uppdrag ingår även utveckling, uppföljning och redovisning av enhetens verksamhet och kanaler. Du sitter med i kontaktcenters ledningsgrupp och samverkar med övriga enheter för bästa resultat och utveckling.




Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning och har minst två års dokumenterad erfarenhet från en ledande befattning inom kundtjänst eller service.
Har du tidigare erfarenhet av projektledning samt erfarenhet av att arbeta med samtalsstyrning så är det meriterande. Det är också erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete samt kunskap om offentlig förvaltning,
Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap och har lätt för att kommunicera och skapa delaktighet och engagemang. Du är mål- och resultatinriktad, tar initiativ till förändring och utveckling, samt håller dig uppdaterad genom omvärldsorientering. Du är också serviceinriktad och har starkt medborgarfokus, vilket märks genom ditt sätt att leda organisationen.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Urval kommer att ske löpande under anökningstidens gång

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-17
Ange följande referens när du ansöker: A310793
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monica Aasland 031-365 00 50

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
4049174

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: