Enhetschef, Jobbtorg Myndighet

Strängnäs kommun, Arbete och familj / Sjukvårdschefsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Arbete och familj i Strängnäs

På Jobbtorg Strängnäs arbetar cirka 40 medarbetare. Hos oss delar du vår värdegrund som tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och att självklart ha medborgaren i fokus.

Vi på Jobbtorg är in i en spännande förändringsprocess som handlar om ett förändrat arbetssätt genom digitalisering av ekonomiskt bistånd för att kunna frigöra resurser så att ännu fler individer kommer ut i egen försörjning. Ekonomiskt bistånd hanteras på enheten Jobbtorg Myndighet där även bistånd till boende, förmedlingsmedel, dödsboförvaltning samt budget- och skuldrådgivning ingår. På enheten Jobbtorg Myndighet arbetar 13 medarbetare (inklusive en gruppledare och en kvalitetssamordnare). Totalt är vi tre enheter på Jobbtorg tillsammans med Stöd och Insats samt Planering och Uppföljning.

Vi erbjuder ett spännande, meningsfullt och varierande arbete. Hos oss får du ett nära chefsstöd, externa handledning och goda möjligheter till kompetensutveckling. I vårt arbete vägleds vi av fyra ledord:
• Ansvar
• Tillit
• Varaktighet
• Individuella lösningar


Publiceringsdatum
2020-04-22

Arbetsuppgifter
Ekonomiskt bistånd i Strängnäs är, precis som övriga landet, i ett tufft läge. Vi har stora utmaningar där kostnaderna för ekonomiskt bistånd ökar som en följd av ökat antal hushåll och ett ökat medelbistånd. Vi söker en person som är villig att ta sig an den stora uppgiften att tillsammans med enheten Jobbtorg Myndighet och andra berörda vända på detta.

Arbetet kommer också innebära att tillsammans med enheten, verksamhetsutvecklare och IT enheten utveckla vår e-ansökan samt vår RPA lösning då vi kommer byta e-tjänsteplattform samt att vårt verksamhetssystem Treserva kommer genomgå en stor förändring.

Som enhetschef är ditt uppdrag att säkerställa att alla processer på enheten är effektiva och rättssäkra. Verksamhetsområdet har som extraordinärt mål att leverera Sveriges bästa digitala lösning för ekonomiskt bistånd. Ditt uppdrag, tillsammans med nyckelpersoner, är att förverkliga detta mål.

Du kommer delta i nätverk både på lokal och nationell nivå kopplat till frågor rörande enhetens olika deluppdrag.

Vi erbjuder dig
• en sammansvetsad ledningsgrupp där du får möjlighet att bidra till hela verksamhetsområdet
• ett meningsfullt och omväxlande arbete
• förmånligt anställningsavtal med möjlighet att semesterväxla, friskvårdsbidrag 1500kr/år, förtroendearbetstid etc.


Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har gedigen erfarenhet av att leda digitalisering av ekonomiskt bistånd i kommunal verksamhet
• har kandidatexamen (ex. socionom, beteendevetare) eller annan examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• har flerårig chefserfarenhet (ekonomiskt bistånd)
• har erfarenhet av att leda personal i förändring och kan arbeta målstyrt samt leverera resultat
• har god kommunikationsförmåga och är tydlig
• kan skapa förtroende och goda relationer
• har förmåga att hitta lösningar på komplexa problem och genomföra lösningarna tillsammans med andra

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregistret uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Strängnäs kommun, Arbete och familj

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "178/20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Arbete och familj

Jobbnummer
5198885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Arbete och familj

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Arbete och familj: