Enhetschef Insamling

Ab Borlänge Energi / Inköpar- och marknadsjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ab Borlänge Energi i Borlänge

Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag.
Vi bedriver en verksamhet där vi tillhandahåller infrastrukturtjänster inom fjärrvärme, elnät, stadsnät, avfall, vatten och avlopp. Vi producerar och säljer el, erbjuder tjänster inom energisektorn samt vårdar och förnyar kommunens stadsmiljö. Det ska vara tryggt och enkelt att bo i Borlänge, samtidigt som våra kunder ska känna att vår verksamhet är hållbar och prisvärd. Vi är en aktör som kraftfullt arbetar för ett hållbart samhälle.
Vi är i en spännande utvecklingsfas och söker dig med kompetens och nyfikenhet att möta framtiden tillsammans med oss.
Är du nyfiken och utvecklingsinriktad?
Trivs du i ledarrollen?
Då kanske du är den person vi söker!
I Borlänge och Säters kommun är det Borlänge Energi som har uppdraget att sköta det kommunala ansvaret för att borttransportera hushållsavfall. Tillsammans arbetar vi för att minska dagens resursanvändning, förebygga avfall och öka återanvändningen.
Till affärsområde Återvinning och enheten Insamling söker vi en driven, prestigelös och engagerad enhetschef som vill vara med och fortsätta utveckla det gemensamma miljöarbetet. Enheten Insamling ansvarar för insamling av hushållsavfall i de båda kommunerna.

Publiceringsdatum
2023-02-08

Dina arbetsuppgifter
• Driva enhetens målstyrning och uppföljning
• Bidra till affärsområdets långsiktiga planering
• Säkerställa enhetens resultat
• Säkerställa att enhetens budget tas fram och följs upp
• Säkerställa resurs- och kompetensförsörjningen inom enheten
• Följa upp att arbetet inom enheten ligger i linje med uppsatta planer och mål
• Säkerställa att delegerade uppgifter inom det fysiska, organisatoriska och sociala arbetsmiljöarbetet bedrivs systematiskt
• Bedriva ett ledarskap i enlighet med företagets ledarskapspolicy
• Aktivt delta i affärsområdets ledningsarbete
• Omvärldsbevakning inom för enheten relevanta områden
Interna och externa kontakter är en stor del i tjänsten och samarbete är ett måste för att få enheten och arbetet att fungera väl. Personalansvar för ett tjugotal medarbetare - som alla utgår från Fågelmyra avfallsanläggning - samt nära samarbete med våra externa entreprenörer ingår i tjänsten. Verksamheten befinner sig i ett utvecklingsskede där vi inom tre år ska samla in förpackningar bostadsnära, så verksamheten kommer att utökas.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleförberedande gymnasieutbildning med bred teoretisk grund alternativt en yrkesförberedande gymnasieutbildning med efterföljande ettårig postgymnasial utbildning (specialiserad yrkeskunskap) och minst fyra-fem års relevant yrkeserfarenhet. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från att vara chef.
För att trivas i tjänsten behöver du vara analytisk, ha en tydlig drivkraft, vara kommunikativ, ha mod att fatta beslut och en god fallenhet att planera, strukturera och organisera. Att samordna egen personal samt våra entreprenörer och samtidigt ha kunden i fokus faller sig naturligt för dig. Dina goda ledarskapsförmågor används till att guida medarbetare och säkerställa kontinuerlig utveckling och arbetssätt. Du är en van IT-användare och du har god förmåga i det svenska språket i både tal och skrift. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Vi kan komma att tillämpa provanställning på sex månader.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 5 mars 2023. Löpande urval sker.
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på www.rekryteringslots.se
Vänligen respektera att vi inte vill bli kontaktade av annonssäljare, rekryterare eller motsvarande, gällande denna rekrytering.
Mer om oss
Våra affärsdrivande enheter är organiserade i affärsområden - Kraft & Värme, Elnät & Stadsnät, Vattentjänster, Återvinning och Stadsmiljö. Våra stödjande verksamhetsområden består av HR, Verksamhetsutveckling, Marknad och Ekonomi som tillsammans med våra affärsdrivande verksamheter gemensamt arbetar för att uppnå företagets mål.
Miljö och hållbarhet är en viktig del i vårt uppdrag och i vår vardag, i stort och smått. Vi arbetar aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge.
Vår personal är en stor del i vår framgång och på Borlänge Energi är arbetsmiljön i fokus. Det är ett företag att växa med och där du får möjlighet att utvecklas. Våra kärnvärden är respekt, engagemang och hållbarhet.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Borlänge Energi (org.nr 556005-5385)
Nygårdsvägen 9 (visa karta)
781 28  BORLÄNGE

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Borlänge Energi

Kontakt
Affärsområdeschef Återvinning
Christian Olhans
0243-73154

Jobbnummer
7424564

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ab Borlänge Energi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ab Borlänge Energi: