Enhetschef inom reception, kontorsservice och svarstjänst

Folkhälsomyndigheten / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Folkhälsomyndigheten i Östersund, Ragunda, Solna, Stockholm, Lund eller i hela Sverige

Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.

Vi söker dig som vill leda och utveckla vår enhet inom reception, kontorsservice, växel och svarstjänst. Du ska leda, utveckla och samordna arbetet vid enheten tillsammans med såväl erfarna som nyrekryterade medarbetare inom enheten. Inom ramen för uppdraget kommer samverkan med övriga avdelningen och myndigheten där horisontellt arbetssätt står högt på dagordningen. I uppdraget ingår att utveckla och kvalitetssäkra arbetet inom myndigheten löpande.

Som enhetschef har du fokus på stöd, service, effektivitet och gott bemötande såväl internt som externt. Med din chefserfarenhet och din coachande ledarstil, kommer du att bidra till att utveckla befintliga arbetssätt och processer samt att bygga upp myndighetens svarstjänst. Enheten är i ett etableringsskede.

Vad ska du jobba med?
Enhetschefen har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar för enhetens samlade verksamhet. Då både enheten och avdelningen är nya inom myndigheten kommer din roll innebära att bygga upp både enhet och avdelning i enlighet med myndighetens övergripande mål och uppdrag. Din roll i avdelningens ledningsgrupp inbegriper ett gemensamt ansvar för helheten och kommer att vara en viktig del av uppdraget. Att leda delar och helheten i en förändringsfas kommer att prägla ditt uppdrag starkt.

Som enhetschef vid Folkhälsomyndigheten är du arbetsgivare, verksamhets-företrädare och ledare.
I rollen som enhetschef ingår att:

• vara tydlig i ledning, styrning och kommunikation,
• sätta upp, tydliggöra och följa upp aktiviteter som leder till att verksamhetens mål uppfylls,
• säkerställa verksamhetens kompetens både på kort och lång sikt,
• skapa förutsättningar för samverkan och dialog såväl inom som utom den egna organisationen,
• tillsammans med övriga chefer ansvara för och främja utveckling av hela verksamheten för att möta omvärldens behov och myndighetens uppdrag,
• ge förutsättningar för medarbetare att göra ett bra arbete genom att inspirerar och motivera till utveckling.

Vem söker vi?
Behörighetskrav
För denna befattning har följande behörighetskrav fastställts.

• Erfarenhet från offentlig verksamhet
• Flerårig erfarenhet som chef med ansvar för verksamhet, arbetsmiljö och budget

Bedömningsgrunder
För denna befattning har följande bedömningsgrunder fastställts.

Mycket stor vikt läggs vid:

• Flerårig erfarenhet av utvecklingsarbete med goda resultat
• Personliga egenskaper så som samarbetsinriktad, kommunikativ, serviceinriktad, flexibel, beslutsmässig
• Erfarenhet av leverantörsstyrning och -uppföljning

Stor vikt läggs vid:

• Erfarenhet av att ansvara för olika verksamhetsområden
• Erfarenhet av att förvalta aktivitetsbaserade lokaler
• Erfarenhet av att leda i förändringsarbete
• Erfarenhet från statlig myndighet

Vikt läggs vid:

• Erfarenheter av att arbeta med statlig värdegrund och tjänstemannaroll

Vad gör enheten?
Inom enheten finns tre vaktmästare i Solna och en kontorsansvarig i Östersund som ser till att allt som rör kontorslokalerna fungerar bra, effektivt och stöttar medarbetarna att utföra sina arbetsuppgifter. Det rör sig om lokalvård, kontorsmateriel, inredning, in- och utgående post och paket, avfallshantering och mycket annat. Enheten ansvarar även för Arbetsplats 2020, ett genomförandeprojekt för myndighetens resa mot ett aktivitetsbaserat kontor. På Solnakontoret sköter två medarbetare reception och växel. För att samordna frågor om covid-19 via mail och inom kort även via telefon, har vi bildat en ny svarstjänst. När alla är på plats kommer vi vara åtta medarbetare i funktionen.

Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten?
Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Du är med och bidrar till samhällsnytta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering.

Om anställningen
Du kommer att anställas som enhetschef med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Befattningen innebär krigsplacering.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta avdelningschef Patric Winther, telefon 010- 205 23 14.
Fackliga företrädare är för SACO Karin Strömberg, telefon 010-205 22 68, och för ST Anita Ekner, telefon 010-205 24 50.

Publiceringsdatum
2021-03-05

Så ansöker du
Arbetsförmedlingens länk till vår webbplats fungerar inte. Gå därför direkt till Folkhälsomyndighetens webbplats https://www.folkhalsomyndigheten.se/om-folkhalsomyndigheten/lediga-jobb/. Ansök senast 2021-03-21.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Folkhälsomyndigheten

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Folkhälsomyndigheten (org.nr 202100-6545), http://www.folkhalsomyndigheten.se

Jobbnummer
5610846

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Folkhälsomyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Folkhälsomyndigheten: