Enhetschef inom personlig assistans - Borås Stad - Administratörsjobb i Borås
Enhetschef inom personlig assistans
Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Enhetschef inom personlig assistans

till Sociala omsorgsförvaltningen. Sista dag att ansöka är 2018-09-09.
(Ref nr 30:2018:50)

Sociala omsorgsförvaltningen arbetar med stöd- och hjälpinsatser inom funktionshinderområdet. Förvaltningen bedriver gruppbostäder, servicebostäder, daglig verksamhet och sysselsättning samt personlig assistans, korttid, avlösning, ledsagning och kontaktpersoner. Förvaltningen ansvarar även för Socialpsykiatrin och boendestöd. Under förvaltningen bedrivs också hälso- och sjukvårdsteamet samt myndighetsutövningen för förvaltningens målgrupp. Vi sitter i fräscha lokaler mitt i centrala Borås. Förvaltningen består idag av ca 1000 anställda och 47 chefer. Vi söker en engagerad enhetschef till området personlig assistans.

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse. I tjänsten ingår också att ha beredskap som chef.

Arbetsuppgifter: Vi är en områdesledning med 15 härliga enhetschefer inom verksamhetsområdet som består av personlig assistans, daglig verksamhet, korttid samt AKL. Vi söker nu en ny kollega som bidrar med engagemang och inspiration. Tjänsten innebär i dagsläget ansvar för ca 7 brukare och ca 30 medarbetare. Vi är lösningsfokuserade och använder vårt nära samarbete till att diskutera och fatta beslut om gemensamma frågor, för att inspirera och vara ett stöd för varandra dagligen.

Verksamhetens mål är att erbjuda stöd, omsorg och vård av god kvalitet för våra brukare. Som enhetschef ansvarar du för planering, genomförande och utveckling av verksamheten. Du har arbetsmiljöansvar samt personal- och budgetansvar.

Tjänsten innebär samarbete och samverkan såväl internt som externt. Vi erbjuder en tjänst som passar dig som blir stimulerad av utvecklingsarbete och vill arbeta mot uppsatta mål både på områdes och på enhetsnivå.

Kvalifikationer: Vi söker dig som har en adekvat högskoleutbildning, med som lägst en kandidatexamen, som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har tidigare erfarenhet av chefsuppdrag inom funktionshinderområdet där du har haft fullt budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Det är en meriterande om du har tidigare erfarenhet av området personlig assistans. För oss är det viktigt att du har helheten i fokus och som ledare ska du kunna skapa engagemang i arbetsgruppen och driva utvecklingen av verksamheten framåt. Du är en positiv person som ser möjligheter före hinder. Körkort är ett krav.

Utöver de sedvanliga förmånerna som friskvårdsbidrag, semesterväxling och personalklubb med mera, så erbjuder vi ett meningsfullt arbete i en engagerad chefsgrupp där du gör skillnad var dag för människor i behov av stöd.

Upplysningar lämnas av verksamhetschef Richard Brevik, tfn 033-35 81 43 eller av enhetschef Suzanne Haak Andersson, tfn 033-35 51 55. Fackliga representanter nås via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan tillsammans med meritsammanställning senast 2018-09-09.
Intervjuer är planerade att hållas den 12 september.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde efter överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-08-17

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-09
Ange följande referens när du ansöker: 30:2018:50
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Sociala omsorgsförvaltningen
50180 Borås

Kontorsadress
Se vår hemsida www.boras.se

Jobbnummer
4295056

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: