Enhetschef inom IFO, myndighet

Olofströms kommun / Sjukvårdschefsjobb / Olofström
2024-08-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef inom IFO, myndighet" (publicerad 2024-09-18) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Olofström, Bromölla, Karlshamn, Sölvesborg, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Olofströms kommun i Olofström

Heja Olofström!

Olofströms kommun ska verka och ge bra service åt kommuninvånarna. För att kunna ge den service som kommuninvånarna förväntar sig är medarbetarna vår främsta resurs. Engagerade och delaktiga medarbetare som vågar prova nya saker och som strävar efter en bra kvalité gör Olofströms kommun till en attraktiv kommun som man vill bo i, verka i och besöka. Med en öppen och tydlig kommunikation skapar vi tillsammans ett bra arbetsklimat som lyfter välmående på arbetsplatsen. Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande.

Välkommen till Olofström!

Hej!

Jag heter Helen Hagegren och är verksamhetschef för Individ och familjeomsorgen i Olofströms kommun.

Vår verksamhet behöver en ny chefskollega och nu söker jag dig som vill vara med på vår resa! Att vara chef i Olofströms kommun innebär att arbeta enligt ett salutogent, hälsofrämjande, förhållningssätt vilket bland annat innebär att fokus ligger på att hitta värde, se resurser och arbeta med utveckling i den riktning vi vill.

Vår verksamhet är uppdelad i tre områden: Arbetsmarknadsenheten, Barn & Vuxen och myndighetsutövning. Under myndighetsutövning ingår handläggning äldreomsorg, LSS, Socialpsykiatri och ekonomiskt bistånd. Det är till denna enhet vi söker just dig!

Arbetsuppgifter:

Som enhetschef förväntas du leda, fördela och utveckla arbetet inom enhetens ansvarsområde med budget- personal- och arbetsmiljöansvar med allt vad det innebär. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för handläggningen inom äldreomsorg, LSS, socialpsykiatri och ekonomiskt bistånd och i rollen ingår även ärendehandledning vid myndighetsutövning. Tjänsten innebär att du kommer att leda ett kvalificerat team av ca 12 positiva och nyfikna medarbetare och tillsammans med dem se till att myndighetsutövningen bedrivs enligt gällande lagstiftning och riktlinjer. Du ingår i vår gemensamma ledningsgrupp.

Detta får du:

Förutom att du får möjligheten att jobba med ett härligt gäng, så erbjuds du även regelbundna utbildningar samt tillgång till alla de stödfunktioner man behöver såsom; HR-stöd, ekonomi, lön och annat man kan behöva som chef. Som medarbetare erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, byte till extra semesterdagar, pensionslöneväxling m.m.

Nu vill jag berätta om dig! Du:

- har en relevant akademisk högskoleexamen, exempelvis som socionom, beteendevetare eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- har en flerårig erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning, gärna inom något av de aktuella områdena
- har goda kunskaper inom lagstiftningen som styr handläggningen, det vill säga SoL och LSS.
- har tidigare ledarerfarenhet och erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete
- har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
- är flexibel, har en god analytisk förmåga och kan hantera komplexa frågor med ett helhetsperspektiv.
- har en strategisk blick framåt och tar initiativ till förändringar.
- är du trygg, stabil och har en god samarbetsförmåga för att samverka både internt, externt och med de fackliga organisationerna.
- har förmågan att leda med ett coachande och tillitsfullt sätt mot uppsatta mål.
- har ett genuint intresse av att leda människor och att få dina medarbetare att växa och ta ansvar.
- har mod, engagemang och delaktighet. Detta är några av dina ledord för att skapa en bra arbetsmiljö med goda resultat och god kvalité.
- behöver kunna arbeta självständigt men främst ska du vara en god lagspelare och kunna samverka och samspela med de du möter i din vardag.
- ska bidra till att skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna handlägga ärende på ett rättssäkert, effektivt sätt med god kvalitet.
- har en god administrativ förmåga
- har goda kunskaper i svenska, så väl i tal som skrift samt har en god vana av att använda IT-verktyg som ett stöd i arbetet.
- har B-körkort

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och vi kommer särskilt titta på din förmåga att; ha hög rättsäkerhetskänsla, kunna skapa trygghet och långsiktighet samt ha en helhetssyn.

Drogtest kommer genomföras innan anställning och polis- och socialregisterutdrag är ett krav.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mvh Helen

Vid nyanställning inom Socialförvaltningen i Olofströms kommun ska utdrag ur belastningsregister för arbete i familjehem uppvisas. Du kan beställa utdrag ur belastningsregistret via länken nedan.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/

Vision och värdegrund
Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv! År 2025 är vi 14 000 invånare. Utifrån denna vision utgår kommunfullmäktiges tre övergripande mål: - Nära till allt, Barnen i centrum och Jobb till 1000.

Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.

Övriga upplysningar
Olofströms kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.

Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.

I länken nedan finns samlad information kring de viktigaste förmånerna som finns i kollektivavtalet som vi har i Olofströms kommun. Informationen handlar om bland annat semester, lön och ersättningar, föräldraledighet, försäkringar, kompetensutveckling och pension.

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Fskr.se%2Fdownload%2F18.6cb79862189eab9d3902530e%2F1692110733740%2FSag-hej-till-ditt-kollektivavtal-2023-presentation.pptx&wdOrigin=BROWSELINK

Publiceringsdatum
2024-08-05

Så ansöker du
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.

Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/83".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Olofströms kommun (org.nr 212000-0811)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Individ- och familjeomsorgen, Myndighet

Kontakt
Helen Hagegren
0454-93040

Jobbnummer
8823127

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Olofströms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Olofströms kommun: