Enhetschef inom funktionsstöd Personlig assistans
Forshaga kommun, vård- och omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Forshaga
2024-12-16
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Forshaga,
Kil,
Karlstad,
Hammarö,
Grums eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Forshaga kommun, vård- och omsorgsförvaltningen i Forshaga Varmt välkommen till Forshaga kommun!
Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision "Forshaga kommun 2040 - varmt välkommen" står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag!
Forshaga kommun ligger i södra Värmland, två mil norr om Karlstad med goda kommunikationer. Här bor 11 500 invånare med nära till både service och natur. Här finns ett rikt föreningsliv inom idrott, kultur och fritid. Företagen i Forshaga kommun mår bra. De flesta är små - men de är många!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter.
Vård- och omsorgsförvaltningen har ett brukarorienterat synsätt - vi arbetar alla tillsammans för att ge brukaren en kvalitativ vård och omsorg varje dag. Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar omkring 400 stolta och engagerade medarbetare inom hemtjänst, vårdboende, funktionsstöd, hälso- och sjukvård. socialpsykiatrin samt myndighetsutövning. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål.
Beskrivning av uppdraget
Vill du leda ett meningsfullt arbete och göra skillnad i människors liv? Vi söker nu en engagerad enhetschef till området personlig assistans.
Som enhetschef har du ekonomi-, personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Du ansvarar för 34 medarbetare fördelat över åtta assistentgrupper och arbetar i ett nära team tillsammans med ytterligare tre chefer inom funktionsstöd. I arbetet som enhetschef ingår nära samarbete med förvaltningschef, administratör samt stödfunktioner inom ekonomi, HR och kommunikation.
Som enhetschef är du en ledare med hög samarbetsförmåga som stöttar och motiverar dina medarbetare att leverera stöd av hög kvalitet. Du arbetar mål- och resultatorienterat och planerar samt prioriterar därefter.
Du leder din personal så de kan skapa en trygg tillvaro för brukarna. Du arbetar med stöd utifrån olika lagrum. Rollen kräver att du är tydlig och trygg i ditt ledarskap och har en förmåga att skapa engagemang i teamet.
Publiceringsdatum2024-12-16Dina arbetsuppgifterSom enhetschef ansvarar du för att:
- Stötta och motivera medarbetarna i det dagliga arbetet och bidra till deras utveckling.
- Ekonomiansvar med bland annat bemanningsekonomi och budgetarbete
- Schemaläggning och bemanning
- Arbeta systematiskt med uppföljning av genomförandeplaner och säkerställa att verksamheten anpassas efter individuella behov.
- Säkerställa att arbetsmiljöarbetet är en integrerad del av verksamheten och följer befintliga krav
- Identifiera förbättringsområden och driva utvecklingsfrågor inom verksamheten mot uppsatta mål
KvalifikationerFör att lyckas i rollen ser vi att du har:
- Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Du har en god analytisk förmåga och ekonomisk medvetenhet.
- Tidigare erfarenhet av ledarskap med personal och ekonomiansvar, med fördel chefserfarenhet inom personlig assistans.
- Erfarenhet och intresse av att arbeta med utveckling- och förbättringsområden.
- Det är en fördel om du har erfarenhet av verksamhetsfrågor inom personlig assistans och/eller LSS där du är van att möta människor i komplexa situationer.
- Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap och handlar i enlighet med fattade beslut, mål och riktlinjer samt hanterar utmaningar på ett konstruktivt sätt.Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du är rätt person för uppdraget. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och livserfarenhet.
Vad vi erbjuder dig
Vi erbjuder dg en arbetsplats där du kan göra skillnad varje dag. Du för möjlighet att utveckla verksamhetsfrågor och arbeta i ett nära team. Som anställd hos får du också ta del av förmåner som exempelvis möjligheter för distansarbete, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
För dig som inte bor i kommunen finns pendlingsmöjligheter med till exempel cykelväg längs Klarälvsbanan och buss från Karlstad. Som nyanställd inom Forshaga kommun får du även 500 extrapoäng hos forshagabostäder, vilket räcker till att få en lägenhet.
Vi utgår från individens bästa och arbetar för ett hållbart samhälle. Vi förbättras och utvecklas genom att lära av goda exempel. Vi har ett tillåtande klimat med respekt för varandra.
Tillsammans gör vi skillnad - varje dag! Nu behöver vi dig - varmt välkommen!
AnställningsvillkorTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.
B-körkort är ett krav
Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du
https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Ersättning Månadslön, vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/65".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Forshaga kommun (org.nr 212000-1819)
Arbetsplats Forshaga kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Maja Engelbrekt
054-192438 Jobbnummer 9063039