Enhetschef, inköpsenheten, Solna

Skatteverket / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som enhetschef

innebär att utveckla, leda och följa upp inköpsenhetens verksamhet, som omfattar upphandling, inköp och lokalförsörjning för hela Skatteverket. Du driver även den strategiska utvecklingen av inköpsprocessen, leverantörsstyrningen och den långsiktiga lokalförsörjningen. Inköpsarbetet bedrivs i nära dialog med användarna i allt från behovsinventering till uppföljning och analys med stöd av kategoriarbete. Arbetet med lokaler innebär både strategiskt och operativt ansvar för lokalförsörjning och etablering i nya eller ombyggda lokaler. Här finns även budgetansvar för hyror och el.

Arbetet som enhetschef innebär en nära kontakt och samverkan med användarna inom Skatteverket. Enheten ger också stöd till Kronofogden inom upphandling, inköp och lokaler. Du driver enhetens ledningsgruppsarbete, vilket innebär att du arbetar strategiskt och leder verksamheten genom andra. Som enhetschef ingår du också i avdelningens ledningsgrupp och tar ansvar för hela avdelningens verksamhet.

Inköpsenheten tillhör organisatoriskt avdelningen för verksamhetsstöd som är en del av Skatteverkets huvudkontor. Avdelningen för verksamhetsstöd levererar tjänster inom områdena personal, inköp och internservice och har det strategiska ansvaret för inköp, upphandling och lokalförsörjning. Inköpsenheten består av ett sekretariat med controller och jurister samt tre sektioner för operativt inköp, strategiskt inköp respektive lokaler. Enheten har ca 55 medarbetare och de flesta finns i Solna.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en akademisk utbildning om minst 120 p/180 hp inom ett område som är relevant för verksamheten

• har mycket god kunskap om, och flerårig erfarenhet av, upphandling enligt LOU

• har flerårig erfarenhet av att strategiskt leda upphandling och inköp i en större organisation

• har mycket god förmåga att samarbeta och samverka

• är drivande och har ett starkt utvecklingsfokus

• kommunicerar tydligt och är lyhörd.

Det är meriterande om du

har arbetat med strategisk lokalförsörjning i en större organisation eller som andra linjens chef. Det är också meriterande om du har erfarenhet av strategiskt kategoriarbete.

I rekryteringen till chefsbefattningar inom Skatteverket söker vi personer som resultat- och målinriktat kan leda och fatta beslut och som är stabila och trygga i sin roll som ledare och arbetsgivare.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare men förordnandet som enhetschef är på fem år. Tillträdet är så snart som möjligt eller efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan till oss!

Publiceringsdatum
2013-09-18

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anne Sallnäs Magnusson, avdelningschef 010-579 61 96
Pia Olsson, personalstrateg 010-579 60 03
Ing-Marie Sandin, facklig kontaktperson ST 010-574 14 76
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson SACO 010-574 85 55
Linda Gertsson, HR-konsult 010-574 86 45

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1656108

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: