Enhetschef HSL- Kommunrehab
Lomma kommun, HSL, korttid och myndighet / Sjukvårdschefsjobb / Lomma
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lomma,
Burlöv,
Lund,
Malmö,
Staffanstorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lomma kommun, HSL, korttid och myndighet i Lomma Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.
I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!
Socialförvaltningen i Lomma kommun är en organisation i utveckling mot att bli bäst på det vi gör. Socialförvaltningen erbjuder olika former av råd, stöd, omsorg och hjälp för att kommuninvånarna ska ha goda möjligheter att leva ett bra liv. För ett år sedan har i Socialförvaltningen påbörjats process för implementering av tillitsbaserad styrning med framtidsanda om ett modernt styr och ledningssystem.
Då en av medarbetarna i avdelningen för HSL, myndighet och korttidsverksamhet tar klivet vidare till en ny roll i en annan kommun, söker vi nu förstärkning till vårt team. Socialförvaltningen söker nu enhetschef till HSL- kommunrehab. Kommunrehab är en del av HSL- verksamheten som bedriver rehabilitering inom det kommunala hälso- och sjukvårdsansvaret. Målgruppen består av personer i alla åldrar som är inskrivna i hemsjukvården och bor i eget boende eller på kommunens särskilda boenden både inom Vård och omsorg och inom Omsorg för enskilda med funktionsvariation. Medarbetarna på kommunrehab består av fysioterapeuter/sjukgymnaster, arbetsterapeuter och rehab undersköterskor, totalt ca 23 medarbetare. Kommunrehab kommer att arbeta i team gentemot målgruppen inom hemvård , särskilt boende och funktionsstöd.
Tillsammans med dig vill vi bygga en organisation där vi är prestigelösa, glada och utvecklingsorienterade, vi är intresserade av en kunskapsbaserad och brukarorienterad dialog. Som enhetschef i kommunrehab har du gott stöd av din avdelningschef, dina enhetschefskollegor och specialistfunktioner såsom ekonomer och HR-konsulter. Vi ser fram emot just din ansökan! Som medarbetare hos oss kan du semesterväxla och du får friskvårdsbidrag. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval kommer ske när ansökningstiden gått ut och intervjuer förväntas ske under vecka 34.
Publiceringsdatum2021-07-09ArbetsuppgifterSom enhetschef får du ett spännande och utmanande uppdrag där din uppgift är att leda och utveckla verksamheten i linje med Socialnämndens uppsatta mål och gällande lagstiftning. Du har ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och kvalitet. Du ansvarar för att planera, leda och utvärdera verksamheten samt att verksamheten håller hög kvalitet och är i framkant inom området. I din roll förutsätts att du skapar ett gott samarbete både internt och externt för att kunna stödja och leda utvecklingsprocesser inom området. Tjänsten är underställd avdelningschef för HSL, myndighet och korttidsverksamhet och du ingår i den ledningsgruppen.
KvalifikationerVi söker dig som har en universitetsexamen inom hälso- och sjukvård, beteendevetenskap eller socialt arbete. Du har arbetat som chef och du har erfarenhet av ledarskap. Vi letar efter dig som är trygg och säker i din roll som chef, är kommunikativ, kan förmedla information tydligt samtidigt som du hanterar frågor och problem direkt och öppet. Det är viktigt att du på ett positivt sätt tillvaratar och utvecklar medarbetarnas kompetens och får dem delaktiga och engagerade i verksamheten. Du tvekar inte att anta utmaningar och är duktig på att utveckla effektiva och genomförbara lösningar på problem. Vidare ser du helheter och är duktig på att prioritera. För att nå framgång är det av vikt att kunna etablera trovärdighet och förtroende hos medarbetarna samtidigt som samarbete faller sig naturligt för dig för att nå resultat. Vi vill att ditt ledarskap ska stimulera till förnyelse, flexibilitet och kvalitetstänkande och att du är en chef som kan leda i förändring och i den omställning som vi gör inom tillitbaserat ledarskap. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person.
För att nå en så god matchning mellan oss som arbetsgivare och dig som sökande ber vi dig att besvara nedanstående frågor som ett avgränsat avsnitt i ditt personliga brev. Dina svar kommer att utgöra en del i vår urvalsprocess.
1. Välj den av dina kompetenser som bäst matchar vår beskrivning av tjänsten som enhetschef och förklara a) hur du har skaffat dig den kompetensen b) hur den kommer till uttryck i ditt dagliga arbete.
2. Beskriv ett utvecklingsarbete som du medverkat i och a) vad bidrog just du med b) vad lärde du dig av det.
3. Vad betyder begreppet medledarskap för dig och hur tar det sig uttryck i din arbetsvardag.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Lomma kommun erbjuds du friskvårdsbidrag .
Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLomma kommun, HSL, korttid och myndighet
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "81-2021".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lomma kommun (org.nr 212000-1066)
Arbetsplats Lomma kommun, HSL, korttid och myndighet
Jobbnummer 5855299
Observera att sista ansökningsdag har passerat.