Enhetschef Hemtjänsten

Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
2017-05-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef Hemtjänsten" (publicerad 2017-06-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Enhetschef Hemtjänsten

till Vård- och äldreförvaltningen. Sista dag att ansöka är - 2017-06-11.
(Ref nr 28:2017:37)

Arbetsplats: Vård- och Äldreförvaltningen



Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent av heltid. Tillträde enligt överenskommelse.



Arbetsuppgifter: Som enhetschef initierar och driver du utvecklingsfrågorna inom ditt område. Arbetet innebär att skapa en effektiv organisation och att utföra en kvalitativ god verksamhet. Du har det operativa ansvaret för brukare, personal, ekonomi, verksamhet, resultat och arbetsmiljö. Du samordnar, leder och utvecklar arbetet inom enheten utifrån gällande mål, riktlinjer och aktuell lagstiftning. Du ska också vara en god förebild och bärare av de värderingar som uttrycks i Borås Stads styrdokument. På ett positivt sätt tillvaratar du medarbetarnas kompetens och engagemang samt får dem delaktiga och engagerade i verksamheten.
Du kommer ingå i en ledningsgrupp tillsammans med områdeschef och andra enhetschefer, där ni arbetar med att utveckla kvalitén i verksamheten för att uppfylla nämndens mål för Äldreomsorgen.


Kvalifikationer: Vi söker dig med adekvat högskoleutbildning t.ex. socionomutbildning, sociala omsorgsprogrammet med inriktning ledarskap. Du har ett genuint intresse för människor, god samarbetsförmåga samt förmåga att handleda personal och tillvarata andras kompetenser och människors ideér. Du bör också ha god förmåga att tänka strategiskt och se saker utifrån ett helhetsperspektiv.

Som chef ska du vara tydlig, lyhörd och bra på att kommunicera, samt fatta beslut. Det är viktigt att du är självständig och trygg i ditt arbete och väl förtrogen med de lagar och riktlinjer som styr verksamheten. Du bör ha erfarenhet av facklig samverkan samt ha jobbat med förbättrings - och utvecklingsarbete utifrån politiska målformuleringar och ekonomiska förutsättningar.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare ledarerfarenheter, erfarenhet av schemaläggning och bemanningsfrågor, att arbeta i personal-(Heroma), ekonomi-(Agresso) och verksamhetssystem (Viva) samt har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och äldreomsorg.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund

Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Borås Stad har upphandlade avtal.

Upplysningar lämnas av hemtjänstens områdeschefer, Viliana Markova 033-35 53 84 och Cecilia Bothin 033-35 35 12 . Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan senast 2017-06-11. Intervjuer och rekryteringar sker löpande, så vänta inte med att ansöka

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-05-24

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-11
Ange följande referens när du ansöker: 28:2017:37
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Vård- och äldreförvaltningen
50180 Borås

Kontorsadress
Se vår hemsida www.boras.se

Jobbnummer
3518224

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: