Enhetschef hemtjänst, Omsorgsförvaltningen

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Inom Omsorgsförvaltningen finns en ledningsgrupp som har till ansvar att arbeta strategiskt och ta beslut om verksamhetens inriktning, arbeta med uppsatta mål och strukturer för verksamheten, uppföljning och utvärdering av mål, förändringsbehov, omvärldsbevakning mm.

Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner såsom ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Vi söker nu en enhetschef till hemtjänsten i centrala Sandviken.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen


Publiceringsdatum
2022-01-03

Arbetsuppgifter
Kom och jobba med oss i ett viktigt och roligt uppdrag!

För att förbättra arbetsmiljö och kvalitét utökar vi med ytterligare ett hemtjänstområde och söker därför en enhetschef till hemtjänsten. Du leder våra kunniga och duktiga medarbetare i deras arbete med att utföra hemtjänstinsatser. Tillsammans arbetar vi för att utveckla våra tjänster utifrån aktuell lagstiftning så att de möter både dagens behov och framtida utmaningar. Vi förväntar oss att du har ett stort engagemang i att vilja driva och utveckla vår hemtjänst på bästa sätt. I rollen som enhetschef kommer du att arbeta både med operativa och strategiska frågor. Du har det övergripande ansvaret för ditt område, vilket innefattar personal och arbetsmiljö, ekonomi samt utvecklingsarbete och kvalitetsansvar ut mot våra medborgare i Sandvikens kommun

Vi kan erbjuda dig ett självständigt arbete i en utvecklande och utmanande roll. Du kommer att ingå i verksamhetsområdet ordinärt boende tillsammans med åtta nio andra enhetschefer och en verksamhetschef. I vår chefsgrupp har vi ett nära samarbete och vi tycker det är viktigt att trivas och ha kul på jobbet.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en för uppdraget relevant högskoleutbildning som tex social omsorg, socionom, sjuksköterskeutbildning eller inom annat område som arbetsgivaren bedömer likvärdigt för tjänsten. Tidigare erfarenhet av likande chefsuppdrag och kunskap om den lagstiftning som styr verksamheten är meriterande.

Som person är du trygg och stabil i din yrkesroll, Du har en god kommunikativ förmåga i både i tal och skrift samt en förmåga att skapa goda relationer såväl inom som utom den egna verksamheten. Du är strukturerad och har förmåga att fatta beslut och stå för dessa.

Ditt ledarskap kännetecknads av samarbetsförmåga, mod och engagemang. Du är synlig och tillgänglig för dina medarbetare. Du är prestigelös och ditt förhållningsätt genomsyras av tillit till medarbetarnas förmåga.

Äldreomsorgen står inför många utmaningar för att kunna möta framtidens behov på bästa sätt, Du behöver ha ett intresse och en förmåga att leda en verksamhet i förändring och utveckling.

Datavana och förmåga att snabbt ta sig an nya IT-program är en förutsättning för uppdrageget. Då resor förekommer inom kommunen krävs körkort och tillgång till egen bil i tjänsten.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med Din ansökan!

ÖVRIGT
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Som ledare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Ditt ledarskap präglas av mod, tydlighet och nyfikenhet. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast efter överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1-22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346), http://www.sandviken.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Kontakt
Verksamhetschef ordinärt boende
Ann-Louise Brolin
ann-louise.brolin@sandviken.se
026-24 19 20

Jobbnummer
6221667

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: