Enhetschef hälso- och sjukvårdsenheten

Gagnefs Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Gagnef
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Gagnef, Leksand, Borlänge, Falun, Rättvik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gagnefs Kommun i Gagnef

Där den vilda Västerdalälven och stilla Österdalälven strålar samman skapar Gagnefs kommun mötesplatser som tar oss in i framtiden. Med utgångspunkt i det lilla bygger vi en modern och trygg kommun. Genom engagemang och kreativitet skapar vi samhället. Vi tar hand om dem som har format den bygd vi lever i idag och satsar för kommande generationer och en hållbar utveckling.

Vill du leda ett arbetslag som hjälper varandra, som tycker om att svara på frågor från nya medarbetare och som har låg sjukfrånvaro? Då ska du söka arbetet som enhetschef för hälso- och sjukvårdsverksamheten i Gagnef kommun.

Vi söker dig som har en positiv inställning och gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du är öppen för att ta till dig ny kunskap och lära av andra. Organisationen består av sjuksköterskor, distriktsköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnast/fysioterapeut samt undersköterska. Vi arbetar mot särskilt och ordinärt boende inom kommunen. Som stöd i ditt dagliga arbete har du administrativ assistent och ekonom.

Socialförvaltningen är en av Gagnef kommuns största förvaltningar med cirka 320 anställda fördelat på verksamheterna vård och omsorg, stöd och omsorg, integration samt hälso- och sjukvård. De olika verksamheterna finns i hela kommunen. Förvaltningens arbete präglas av engagemang, nytänkande och närhet.

Publiceringsdatum
2018-12-19

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef ingår du i ledningsgruppen för hälso- och sjukvård tillsammans med verksamhetschef, verksamhetsutvecklare, medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS), medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR) samt demenssköterska. Du ska vara med och leda, planera och utveckla verksamheten utifrån en helhetssyn på kvalité, ekonomi och måluppfyllelse. I tjänsten ingår budget, personal- och arbetsmiljöansvar med tillhörande administration. En stor del av ditt uppdrag är att tillsammans med interna och externa aktörer verka för att utvecklingen går framåt i vår verksamhet.

Kvalifikationer
Du är legitimerad sjuksköterska. Då du kommer att leda och organisera vår verksamhet utifrån gällande lagstiftning har du erfarenhet av detta samt från kommunal vård. Det är meriterande om du har arbetat i politiskt styrda organisationer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom personlig mognad, samarbetsförmåga samt förmåga att strukturera ditt arbete och göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du är stabil och lojal och agerar utifrån fattade beslut. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift samt erfarenhet av att ge information och hålla föredrag inför olika grupper. Du är van att arbeta i officepaketet och i andra IT-lösningar.

Arbetstid och varaktighet
Tjänsten är tillsvidare 100% med tillträde 19-04-01, eller enligt överenskommelse.
Arbetstid dagtid måndag - fredag. Heltidsmåttet är 39 timmar och vi tillämpar flextid.

Vill du vara en del av oss? Gagnefs kommun kännetecknas av närhet. Närhet mellan beslut och medarbetare, närhet mellan de olika verksamheterna och närhet till kunderna. Vi vågar påstå att vi är närmare än de flesta till det mesta.

Övrig information
Ev. insända pappershandlingar återsändes ej.
Arbetsprov tillämpas vid intervjutillfället.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Individuell lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-13
Ange följande referens när du ansöker: SN/2018:206/02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Verksamhetschef Elisabeth Pettersson 0241-15241

Företag
Gagnefs kommun

Adress
Gagnefs kommun
Gagnefs kommun
78580 GAGNEF

Kontorsadress
Gagnefs kommun

Jobbnummer
4518604

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gagnefs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gagnefs Kommun: