Enhetschef, gatuunderhåll - Mölndals kommun, Gatukontoret - Byggjobb i Mölndal
Enhetschef, gatuunderhåll
Mölndals kommun, Gatukontoret / Byggjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla byggjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda
Visa alla jobb hos Mölndals kommun, Gatukontoret i Mölndal

Mölndals stad är under stark tillväxt med 60 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 4 900 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet.
Gatukontoret är en förvaltning inom Mölndals stad och består av fem avdelningar; gata, park, vatten och avlopp, renhållning samt infrastruktur och utveckling. Tillsammans ansvarar vi för kommunens väghållning, parkförvaltning, VA-försörjning, avfallshantering och återvinning samt kollektivtrafikplanering.
Avdelningen gata består av 26 medarbetare som arbetar på tre olika enheter: gatuunderhåll, produktion och planering. Som medarbetare på gatukontoret erbjuds du mycket intressanta och stimulerande arbetsuppgifter och du får chansen att aktivt påverka samhällsutvecklingen. Vi ger dig också en god arbetsmiljö och balans i livet mellan fritid och arbete.
Mer information finner du på vår hemsida.

Publiceringsdatum
2010-11-15

Arbetsuppgifter
Enhetschefen är direkt underställd avdelningschefen.
Enheten ansvarar för drift och underhåll av ca 32 mil gator och vägar samt gång- och cykelvägar. Exempel på arbetsuppgifter är beläggningsarbeten, sätta kantsten, lägga plattor, snöröjning, sandupptagning, lövsopning och brounderhåll samt en del nyproduktion.
Enheten består av 8-10 medarbetare och enhetschefen ansvarar för personal, arbetsmiljöfrågor, budget och schemaläggning samt att leda enhetens utvecklings och kvalitetsarbete. Du vill tänka nytt och jobba med att förbättra och tidseffektivisera rutiner, processer och logistik.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a regelbundna arbetsplatsträffar, att besvara mail och brev från allmänheten samt göra skrivelser till nämnden i olika ärenden. Personen kommer att ha ett nära samarbete med övriga enhetschefer på avdelningen.
70-80% av arbetsuppgifterna består av administrativt arbete.
Personen ska vara driftig och se till att beslut verkställs, kunna skapa förtroende hos medarbetarna och ska trivas med det verksamhetsnära ledarskapet.
Personen ska vara duktig på att ta människor och skapa ett gott arbetsklimat. Ledarskapet präglas av personlig mognad, engagemang, och närvaro.

Kvalifikationer
Vi vill att du har en teknisk högskoleutbildning, gärna Civilingenjör med inriktning mot väg- och vattenbyggnad eller likvärdig utbildning, t.ex. fastighetsteknisk utbildning. Du bör ha god datorvana och kunna uttrycka dig väl i det svenska språket i tal och skrift.
Vi ser helst att du har ca fem års erfarenhet av drift och underhållsarbete, nyanläggning och/eller projektering. Du får gärna ha erfarenhet av tekniskt fastighetsunderhåll och erfarenhet av schaktarbeten inom vatten och avlopp. Vidare får du gärna ha tidigare erfarenhet av ledarskap.
Vi söker dig som är duktig på att ta beslut, starta aktiviteter, leda och följa upp och är en tydlig och coachande ledare samt tycker om att arbeta med människor.
Andra viktiga egenskaper är att du tycker om att planera och organisera, skapa relationer och nätverk vidare är du är duktig på att kommunicera, skriva och rapportera.
Du är en operativ "doer" och har ett eget driv.
Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten och C-körkort krävs. Vi vill att du har cirka fem års erfarenhet av drift och underhållsarbete, nyanläggning och/eller projektering. Har du tidigare erfarenhet av ledarskap med goda referenser är det meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-01-03 Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-30
Vi ser gärna kvinnliga sökande till denna tjänst. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk för omplacering av personal.
Ange följande referens när du ansöker: A130178
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Cais-Mari Bengtsson, 031-63 15 54

Företag
Mölndals kommun, Gatukontoret

Adress
Mölndals kommun, Gatukontoret
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Jobbnummer
778051

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals kommun, Gatukontoret: