Enhetschef gata, park och anläggning - Lidingö Kommun - Administratörsjobb i Lidingö
Enhetschef gata, park och anläggning
Lidingö Kommun / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Lidingö, Stockholm, Solna, Danderyd
Visa alla jobb hos Lidingö Kommun i Lidingö

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

Inom Teknik- och fastighetsförvaltningen arbetar närmare 90 personer. Vi arbetar med förvaltning och utveckling av kommunala fastigheter, vägar, parker och naturområden, idrottsanläggningar, vatten och avlopp, avfall samt trafik. Vi ansvarar för att utveckla trafik- och stadsmiljön för att skapa en trygg, hälsosam och attraktiv offentlig miljö.

Enheten gata, park och anläggning ansvarar för stadens samtliga projekt och drift inom anläggning, konstbyggnader, gata, beläggning, vinterväghållning, offentlig belysning, trafiksignaler, park- och natur samt tillstånd för markupplåtelser.

Ansvar
Som enhetschef för gata, park och anläggning är dina beslut mycket viktiga för hur allmänheten upplever stadens servicenivå på gator och i parker. Du arbetar tätt med övriga tjänstemän på förvaltningen med ett utpräglat ansvar för löpande projekt och driftsfrågor. Stor vikt i tjänsten läggs vid att vara närvarande hos medarbetarna och att leda entreprenörer. Tillsammans löser ni den dagliga driften, driver drift- och investeringsprojekt samt förmedlar och besvarar inkomna synpunkter inom ansvarsområdet.

Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp med ansvar för förvaltningens övergripande verksamhetsstyrning och rapporterar till förvaltningschefen och den politiska nämnden. I rollen ingår ekonomi- och budgetuppföljningsansvar och att tillsammans med överordnad chef delta i budgetprocessen. I rollen ingår även personalansvar och personaluppföljning genom bland annat medarbetarsamtal, rekrytering samt att hålla i arbetsplatsmöten.

I ansvaret ingår även att:

* Dagligen stötta och coacha medarbetarna i frågor avseende till exempel tidplaner, resurssättning, samordning med övriga förvaltningar och kunder, konsultavrop, upphandlingar, förhandlingar och entreprenader.
* Delta på möten med entreprenörer och konsulter.
* Vara föredragande på nämnd då många projekt kräver enskilda nämndbeslut.
* Planera och resurssätta projekt.
* Ekonomisk uppföljning gällande projekt och drift. Rapportera prognos månadsvis för respektive projekt och driftområden.

Publiceringsdatum
2020-07-09

Kvalifikationer
Vi söker dig som har teknisk utbildning eller motsvarande kunskap förvärvad genom praktisk erfarenhet inom stora delar av ansvarsområdet i minst 5 år. Du har gedigen erfarenhet av arbete inom ansvarsområdet samt av arbete som chef med personal-, arbetsmiljö- samt budgetansvar inom det. Du har omfattande erfarenhet av att samverka med entreprenörer och andra intressenter, har även erfarenhet av att upphandla entreprenörer enligt LOU samt av att arbeta i offentlig förvaltning inom ansvarsområdet.

Rollen ställer höga krav på yrkesmässig kompetens och vi förväntar oss att du har mycket god kunskap om kommunens infrastruktur när det gäller att driva projekt och ansvara för driften när det gäller mark, anläggning, vinterväghållning, beläggningsarbeten, trafiksignaler, offentlig belysning, konstbyggnader. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift, en god datorvana samt B-körkort.

Som person har du ett välutvecklat ledarskap och skapar engagemang och delaktighet. Du är tydlig genom att du säkerställer att budskap når fram och att förväntningar är klara samt påminner och följer upp att det som är avtalat efterföljs. Du är strategisk och fokuserar på mål och resultat i din verksamhetsstyrning, sätter upp och håller tidsramar samt arbetar kontinuerligt med förbättringar. Du driver själv dina processer men har samtidigt intresse och vilja att hjälpa andra samt en god samarbetsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Vi erbjuder anställningsförmåner som exempelvis semesterväxling, friskvårdstimme, träningspass i stadshusets friskvårdslokal och friskvårdsbidrag.

Individuell lönesättning.
Tillträde enligt överenskommelse.

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktinformation
Adriana Buzea, Enhetschef, adriana.buzea@lidingo.se

Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00

Arbetsplats
Stockholmsvägen 50

181 32 Lidingö

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
*
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lidingö kommun

Jobbnummer
5292697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö Kommun: