Enhetschef Gästservice
Skansen / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skansen i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Skansen är en av Sveriges mest kända turistattraktioner med omkring 1,4 miljoner svenska och utländska gäster årligen. Skansen är världens äldsta friluftsmuseum med hus och gårdar från hela landet, tamdjur och vilda nordiska djur, trädgårdar och en stor park. Skansen är platsen för nationella högtidsdagar, konserter, marknader, temadagar och andra publika evenemang. Vi har öppet alla dagar. Skansens vision är att vara ett friluftsmuseum i världsklass, lustfyllt och tillgängligt för alla. På Skansen står gästen i centrum.
Skansens gäster ska alltid mötas av ett utbud med hög kvalitet och ett gott mottagande. Efter ett besök ska våra gäster vilja rekommendera ett besök till andra samt själva vilja komma tillbaka. Alla Skansenmedarbetare ska sätta gästen i centrum och aktivt bidra till nöjda gäster.
Enhetschef
till Skansens Gästserviceenhet
Skansens Gästserviceenhet är organisatoriskt placerad på Kommunikationsavdelningen.
Enhetschefen rapporterar direkt till Kommunikationschefen. Gästserviceenheten
ansvarar försäljning av bl a entrébiljetter och årskort samt gästbemötande i
Skansens huvudentré, Hazeliusporten och Infoboden. Huvudentrén bedriver verksamhet
varje dag året runt. Hazeliusporten och Infoboden är öppna under mellan- och
högsäsong.
Enhetschefens uppdrag
Som chef för Gästserviceenheten på Skansen har du operativt ansvar för
gästbemötande i entréerna. Det innebär personalansvar för sju
tillsvidareanställda medarbetare. Inför Skansens högsäsong maj-september samt
julperioden tillkommer även rekrytering och ansvar för ca 40 säsongsmedarbetare.
Du kommer också att ansvara för enhetens arbetsmiljöarbete, utbildning,
utrustning, lön, budget, verksamhetens uppföljning samt utveckling.
Publiceringsdatum2013-03-11KvalifikationerVi söker dig med minst fyra års ledarerfarenhet från servicebranschen. Du
har arbetat med ledning av servicefunktioner inom t ex museer, turistbranschen,
hotell eller restaurang och är trygg i ditt ledarskap. Du är van att ansvara
för personal, budget, planering och uppföljning av verksamheten. Du har ett
genuint intresse för och erfarenhet inom gästservice. Du drivs av att utveckla
och stödja personal för att uppnå verksamhetens mål.
Du är en utpräglad servicemänniska som har en stark kommunikativ förmåga både
vad det gäller att tala och skriva liksom att lyssna. Du är en problemlösare
som ger energi och tydlighet till personalgruppen. Du talar flytande svenska
och engelska. Du är en van datoranvändare med erfarenhet av att arbeta i
administrativa stödsystem. Du har vana från schemaläggning av större
personalgrupper med varierande bemanning under året. Ekonomiskt tänk när det
gäller personalplanering.
Anställningens
omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 100 % med tillträdesdatum
enligt överenskommelse.
Upplysningar
Upplysningar lämnas av Kommunikationschef Lovisa Lönnebo,
lovisa.lonnebo@skansen.seFackliga representanter; Tommy Lambrell Saco-S föreningen telefon 08-442 80 49,
Ulrica Emnegard ST föreningen telefon 08-442 81 08, Hans Adamsson Seko
föreningen telefon 08-442 82 44.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast
den 11 april 2013!
Vi tar endast emot
ansökningar via Skansens rekryteringssystem genom att klicka på knappen
"ansökan" längre ned på sidan.
Arbetstider och omfattningSchema och Helg , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkansen
AdressSkansen
Box 27807
11593 Stockholm
Jobbnummer 1490429
Observera att sista ansökningsdag har passerat.