Enhetschef, Funktionshinderverksamheten
Ale kommun, Funktionshinder / Sjukvårdschefsjobb / Ale
2017-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef, Funktionshinderverksamheten" (publicerad 2020-04-08) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ale,
Alingsås,
Vårgårda,
Lilla Edet,
Essunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ale kommun, Funktionshinder i Ale Ale kommun med 30 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.
Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?
Publiceringsdatum2017-11-14ArbetsuppgifterVi söker en enhetschef som ska ansvara för ett eller flera av kommunens SoL- och LSS-boende. I denna roll får du möjlighet att coacha, vägleda och entusiasmera medarbetare enskilt och i grupp. Du ska verka för en god arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat. Du har ett ansvar att tillsammans med dina chefskollegor arbeta för en likvärdighet i kvalitet och innehåll i kommunens boende och stötta upp kollegor på deras områden vid frånvaro som till exempel semester. I din ledarroll ingår rekrytering, bemanning, introduktion, lönesättning, målstyrning, utvärdering och utveckling. Förutom personal- och budgetansvar har du det övergripande ansvaret att driva enheten kostnadseffektivt men samtidigt skapa en god hemmakänsla för de som bor och kommer att bo inom verksamheten. Uppdraget bygger på samverkan mellan psykiatrin, primärvård, andra medarbetare och chefer inom socialtjänsten men med fokus på brukares behov genom bland annat godemän och förvaltare. Kreativitet, uthållighet och att finna nya vägar att stimulera och stötta personalen med att skapa det goda livet för brukarna är den röda tråden i uppdraget. Du kommer att vara en förebild och leda enheten med öppenhet och respekt. Då frågorna du arbetar med ofta är känsliga krävs att du har ett professionellt förhållningssätt och har uppnått en trygghet i dig själv och i din yrkesroll. Du har rapporteringsansvar till vårt kvalitetsledningssystem för uppföljning. Du har verksamhetschefen för funktionshinder som din närmaste chef och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp med nio andra enhetschefer.
KvalifikationerRelevant högskoleutbildning inom området, samt vi ser gärna erfarenhet från att ha arbetat med Sol- eller LSS-beslut. Vi förutsätter att du vill driva enheten med stor entusiasm och trygghet och är intresserad av att samverka för att nå goda resultat. Du är en tydlig och god kommunikatör som har lätt för att samarbeta samt är flexibel och ser möjligheter i stället för hinder. Du har erfarenhet av Time Care schema och planering samt är van att hantera arbetsrättsliga frågor.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-02-01 Tillträde gärna 1 februari 2018 eller så snart som möjligt därefter.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-30
Ange följande referens när du ansöker: A727759
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndreas Witt 0303-33 01 28
FöretagAle kommun, Funktionshinder
AdressAle kommun, Funktionshinder
Ledetvägen 6
44980 ALAFORS
KontorsadressLedetvägen 6 ALAFORS
Jobbnummer 3800580
Observera att sista ansökningsdag har passerat.