Enhetschef för Trygghetslarmet
Kungälvs kommun, Ledning stöd i ordinärt boende / Sjukvårdschefsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Ledning stöd i ordinärt boende i Kungälv I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!
Stöd i ordinärt boende är ett verksamhetsområde inom Sektor Trygghet och stöd som är utförare av personlig assistans, dagverksamhet, hemtjänst och Trygghetslarm. Vi är ca 400 medarbetare som jobbar inom Stöd i ordinärt boende och som gemensamt driver verksamheterna varje dag.
Varje dag gör vi skillnad för Kungälvs kommuninvånare som är i behov av stöd från socialtjänsten så att de kan leva ett så självständigt liv som möjligt. Kommunen har en lagom stor storlek med en framtidsanda där det både finns resurser och förutsättningar. Här vill människor leva och bo!
Publiceringsdatum2021-11-19ArbetsuppgifterÄr du intresserad av en ny utmaning där du får vara med och möta framtidens behov och driva Trygghetsfrågor framåt i en tid av omställning och förändring. Uppdraget är fyllt med intressanta uppdrag och spännande utmaningar med engagerade medarbetare.
Som enhetschef för Trygghetslarmet ansvarar du även för all hemtjänst i ordinärt boende som utförs nattetid. Tillsammans med personalen ansvarar enheten för att ge god omsorg och vård.
Trygghetslarmet åtgärdar kommunens samtliga trygghetslarm i ordinärt boende dygnet runt, installerar nya larm, byter tillbehör och åtgärdar fel på trygghetslarm samt hantering av trygghetskameror. Våra trygghetslarm är digitaliserade och ständigt uppkopplade för största möjliga säkerhet. Trygghetslarmet använder sig av en extern operatör och tar därför enbart emot de larm som kräver åtgärd. Samtliga medarbetare på Trygghetslarmet innehar detaljkunskap i hantering och installation av larm med tillhörande portal och administration. Verksamheterna har 31 medarbetare och till stöd med planering och logistik finns koordinator och planerare
I uppdraget ingår chefsansvar för verksamhet, kvalitet, personal, ekonomi och arbetsmiljö. Du leder, utvecklar och följer upp arbetet inom din verksamhet och ansvarar för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys.
Du ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområdet Stöd i ordinärt boende. Vi har regelbundna ledningsgruppsmöten/verksamhetsmöten där vi delar kunskap prestigelöst, stöttar och utvecklar varandra. Du har stora möjligheter att växa i din roll och att påverka och utveckla verksamheten. Tillsammans med kollegor, medarbetare och verksamhetschef hittar du nya vägar och arbetssätt för att utveckla såväl verksamhetens innehåll som dina medarbetares arbetsmiljö. Du leder din verksamhet utifrån individens behov i centrum.
KvalifikationerSom enhetschef har du förmågan att stimulera, engagera och motivera dina medarbetare till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme. Du har lätt för att skapa relationer, lyssna och ge stöd, samt uppmuntrar till delaktighet och kreativitet. Du är prestigelös och har en mycket god förmåga att prioritera.
Du har en högskoleutbildning så som socionomexamen eller annan utbildning som prövas likvärdig av arbetsgivare.
Du ska ha erfarenhet från tidigare chefsuppdrag på Trygghetslarm inkluderat verksamhet, kvalitet, personal, ekonomi och arbetsmiljöansvar.
Du ska ha erfarenhet av att leda och utveckla arbetsgrupper och erfarenhet av att driva förändringsprocesser tillsammans med dina medarbetare.
Du har intresse och engagemang för digitalisering, god systemvana samt behärskar Office-paketet i sin helhet.
Du har har goda kunskaper kring socialtjänstprocessen och dess verksamheter.
Tillsammans med dina chefskollegor driver du verksamhetsgemensamma frågor, vi ser därför att du har ett helhetsperspektiv, är målmedveten och kan anpassa såväl dig som verksamheten efter nya utmaningar och behov. Ditt arbetssätt är metodiskt och lösningsorienterat och du har en god förmåga att omvandla idéer till verklighet.
Du är en trygg ledare och ditt ledarskap präglas av prestigelöshet och lyhördhet. Arbetet innebär hög grad av samverkan vilket ställer krav på att skapa goda relationer och gott samarbete.
Det är viktigt för oss att du:
• Är drivande i utveckling av välfärdsteknik som bidrar till ökad trygghet för våra brukare .
• Tar ansvar för ditt område och har förmåga att sätta det i relation till alla Trygghet och Stöd verksamhetsområdens behov i agerande och beslut.
• Har god problemlösningsförmåga.
• Har ett flexibelt arbetssätt och har förmåga att anpassa dig till ändrade krav.
• Har förmågan att skapa ett tillitsbaserat arbetsklimat.
Övrig informationAnsökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-03-15 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungälvs kommun, Ledning stöd i ordinärt boende
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1070616".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)
Arbetsplats Kungälvs kommun, Ledning stöd i ordinärt boende
Kontakt Enhetschef
Britt-Marie Andersson
0303-23 98 98 Jobbnummer 6119843
Observera att sista ansökningsdag har passerat.