Enhetschef för resursteamet, Lysekils kommun

Lysekils kommun / Administratörsjobb / Lysekil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lysekils kommun i Lysekil, Munkedal, Strömstad eller i hela Sverige

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb - vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.

Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen - här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.

Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Publiceringsdatum
2022-04-28

Beskrivning
Avdelningen för socialt stöd består av sex enheter som verkställer beslut enligt Socialtjänstlagen och LSS.

Våra enheter tillhandahåller ett brett spektrum av insatser, såsom olika typer av boendeinsatser, kontaktperson, personlig assistans, och familjebehandling. Du blir en av sex enhetschefer och ingår i avdelningens ledningsgrupp, tillsammans med avdelningschef och verksamhetsutvecklare. Den aktuella enhetschefstjänsten ansvarar för enheten resursteamet. I resursteamet ingår:

- Familjebehandlare, som arbetar med stöd och behandling till föräldrar och familjer, utifrån beslut fattade av socialsekreterare.
- Vuxenbehandlare, som arbetar med stöd och behandling till personer med olika former av missbruk och beroende. Uppdragen kommer från socialsekreterare.
- Familjens hus och familjecoach, som arbetar förebyggande och ger föräldrastöd samt föräldrautbildning enskilt och i grupp. På Familjens hus finns öppna förskolan och andra gruppverksamheter.
- Familjehemssekreterare, som rekryterar, utreder, utbildar och stöttar familjehem.

Lysekils kommuns chefer har fått utbildning i chefs- och ledarskap och vi kommer att erbjuda dig som anställs på denna tjänst en liknande utbildningsinsats, för att du ska ha samma plattform som dina chefskollegor.

Dina arbetsuppgifter
I enhetschefens uppdrag ingår att motivera medarbetarna, leda dem genom dialog och att utveckla enhetens arbete. Uppdraget innebär att hålla fokus på enhetens uppdrag och att de insatser som målgruppen får är av hög kvalitet, och att samtidigt värna medarbetare och arbetsmiljö. Till sin hjälp har enhetschefen en 1:e socialsekreterare, som är medarbetarnas närmsta arbetsledare i det dagliga arbetet.

Som enhetschef har du ansvar för verksamhet, budget och arbetsmiljö för ditt ansvarsområde. Vi har gott stöd av våra HR- och ekonomiavdelningar.

Kvalifikationer
Vi är intresserade av dig som har en för tjänsten relevant högskoleutbildning, exempelvis socionom, socialpedagog, eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som chef eller arbetsledare. Det är också en fördel om du har arbetat med behandling, förebyggande arbete eller familjehemsverksamhet.

Vi vill ha en enhetschef som har god förmåga att samarbeta. Det är också viktigt att du kan få saker gjorda, att du är resultatinriktad. Du behöver vara analytisk och ha förmåga att uttrycka dig på ett tydligt och enkelt sätt både i tal och skrift. Du behöver ha viss IT-kunskap och kunna lära dig nya program.

Du ska ha goda ledaregenskaper och förmåga att driva utveckling och förändring tillsammans med medarbetarna. Du behöver kunna skapa struktur, tydlighet och ha förmåga att motivera dina medarbetare genom delaktighet. Du är en trygg person som kan bemöta medarbetare, brukare och anhöriga på ett sätt som skapar förtroende.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Villkor
Lysekils kommun erbjuder förmåner såsom flextid, friskvårdsbidrag, växling av semesterdagstillägg mot extra semesterdagar och löneväxling för pension samt möjlighet till miljöbilsavtal.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön enligt avtal, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lysekils kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/78".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lysekils kommun (org.nr 212000-1389)

Arbetsplats
Socialförvaltningen

Kontakt
Julia Lundwall, avdelningschef
0523-613400

Jobbnummer
6586488

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lysekils kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lysekils kommun: