Enhetschef för myndighetsenheten och e-hälsa

Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen / Ekonomichefsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen i Lindesberg

Vill du jobba med framtidens vård och omsorg och bidra till att utveckla välfärden? Vi söker dig som vill leda en enhet med fokus på e-hälsa och myndighetsutövning. Uppdraget passar dig som vill bygga upp en ny enhet och få möjlighet att bidra till nya innovativa och hållbara lösningar.

Socialförvaltningen kommer inom kort starta en ny enhet och du kommer tillsammans med dina medarbetare forma enhetens arbetssätt. Det gemensamma fokuset framåt handlar om att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter för ökad kvalité i verksamheterna, få en mer jämlik vård och omsorg samt använda resurserna mer effektivt. Det kan t.ex. handla om att hitta nya tekniska lösningar, arbetsmetoder eller tjänster som underlättar för individen att klara sin vardag och leva självständigt.


Publiceringsdatum
2019-04-18

Arbetsuppgifter
I din roll som enhetschef kommer du att ha ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Du kommer få i uppdrag att starta upp enheten, bygga rutiner och arbetssätt samt driva utvecklingsfrågor för socialförvaltningen inom områdena myndighetsutövning, e-hälsa och välfärdsteknik. I din roll ingår att ge stöd till bistånds- och LSS-handläggare i komplicerade ärenden inom myndighetsutövningen och du kommer även ha ansvar för två systemförvaltare. Du kommer även arbeta mycket med omvärldsbevakning, behovsanalyser, prioritering av teknik, implementering och uppföljning. Du kommer ingå i socialförvaltningens ledningsgrupp och ansvarar för all teknik inom förvaltningen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom området exempelvis socionom. Du har goda kunskaper inom lagstiftningen, SOL och LSS. Det är meriterande om du har tidigare chefserfarenhet samt erfarenhet av förändringsledning. Det är viktigt att du har goda kunskaper och ett stort intresse för digitalisering och teknik. Som person behöver du ha en vilja att driva och utveckla verksamheten. En god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och skapa goda relationer då arbetet innebär många olika kontaktytor internt och externt. B-körkort krävs.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Vill du veta mer om platsen Lindesberg? Gå in på www.flyttatilllindesberg.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-05
Ange följande referens när du ansöker: SN:A 2019/27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madde Gustavsson madde.gustavsson@lindesberg.se 0581-816 26

Företag
Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen

Adress
Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen
Stentäppsgatan 5
71180 Lindesberg

Kontorsadress
Stentäppsgatan 5 71135 Lindesberg

Jobbnummer
4741436

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen: