Enhetschef för kundtjänst

Länsstyrelsen i Stockholms län, Avdelningen för rättsliga frågor / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholms län, Avdelningen för rättsliga frågor i Stockholm

Länsstyrelsen är en regional del av den svenska statsförvaltningen - med länet som arbetsfält. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län. Vi förenar nytänkande, god service och öppenhet med stor erfarenhet och ett rättssäkert arbetssätt. Ett 30-tal olika yrkeskategorier arbetar med frågor som spänner över samhällslivets alla områden. Ansvar, respekt, engagemang och balans genomsyrar verksamheten.

Publiceringsdatum
2011-07-16

Arbetsuppgifter
Myndighetens kundtjänst är en basjuridisk funktion och utgör ett viktigt stöd såväl internt som externt i Länsstyrelsens uppdrag att ge länets medborgare effektiv och korrekt service. Enheten stödjer ledningen och övriga avdelningar med kvalificerad administrativ service inom områdena reception, växel, registratur och arkiv. Enheten består av cirka 25 medarbetare som from 1 september 2011 tillhör avdelningen för rättsliga frågor.
Som chef på enheten för kundtjänst kommer du att driva och utveckla det goda arbete som idag genomförs på enheten. Du har personal- och budgetansvar och kommer så gott som på daglig basis att ha kontakt och samarbeta med andra avdelningarnas chefer och medarbetare varför vi ställer höga krav på lyhört och tydligt ledarskap samt god samarbetsförmåga. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och är direkt underställd avdelningschefen.
Som enhetschef på Rättsavdelningen ska du:
• Leda, planera och följa upp verksamheten
• Engagera, utveckla och stödja dina medarbetare
• Skapa goda arbetsförutsättningar och vara tydlig i din chefsroll
• Aktivt bidra till avdelningens resultat och utveckling

Kvalifikationer
Du ska ha flerårig chefserfarenhet med budget- och personalansvar och gärna ha en bakgrund i offentlig verksamhet och något av våra områden inom kundtjänst.
Du är van att ingå och bidra aktivt i en ledningsgrupp och har erfarenhet av att leda och driva utvecklingsarbete. Du ska ha god förmåga till kommunikation och samarbete på olika nivåer samt kunna inspirera och skapa dialog. Det viktiga är att du är en bra och skicklig ledare med sinne för helhetssyn, intresse för att ge service till allmänheten och förmåga att utveckla människor och verksamhet mot uppsatta mål.
Högskolexamen är ett grundkrav, gärna med ekonomisk eller juridisk inriktning.
Anställning tillsvidare med tidsbegränsat chefsförordnande.
Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Fast lön Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: Anställningen är tillsvidare med tidsbegränsat chefsförordnande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-14
Vi vill att du söker tjänsten elektroniskt via Offentliga Jobb.
Det är viktigt att du tar dig tid att fylla i ansökningsformuläret eftersom Länsstyrelsen eftersträvar att alla sökande ges samma möjligheter i ansökningsförfarandet.
Ange följande referens när du ansöker: 19130
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Åsa Ryding, 08-785 41 90
Jakob Larsson, 08-785 41 63

Facklig kontakt
Susanne Mellberg, 08-785 44 37
Anita Attersand, 08-785 40 17

Företag
Länsstyrelsen i Stockholms län, Avdelningen för rättsliga frågor

Adress
Länsstyrelsen i Stockholms län, Avdelningen för rättsliga frågor
Box 22067
10422 Stockholm

Jobbnummer
986506

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Stockholms län, Avdelningen för rättsliga frågor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Stockholms län, Avdelningen för rättsliga frågor: