Enhetschef för kundtjänst

Kontorsfixarna Skandinavien AB / Butikssäljarjobb / Ånge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Ånge, Ragunda, Ljusdal, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Skandinavien AB i Ånge, Ljusdal, Timrå, Sundsvall, Härnösand eller i hela Sverige

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Publiceringsdatum
2011-03-29

Om företaget
Veolia Transport Sverige AB driver persontrafik på entreprenad åt länstrafikbolag, kommuner och landsting i hela Sverige. Vi är specialiserade på att lösa resenärers transportbehov genom buss, tåg, spårvagn och båt. Varje dag åker cirka 600 000 resenärer med Veolia Transport. Säkerhet, pålitlighet och service är prioriterat i arbetet som sköts av cirka 5000 medarbetare runt om i landet. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg. Inom division Tåg bedrivs spårbunden persontrafik på Lidingöbanan, Saltsjöbanan, Tvärbanan och Nockebybanan i Stockholm, Kustpilen i Linköping samt Mittnabotåget Sunsvall - Östersund - Trondheim samt fjärrtågstrafik Malmö - Stockholm och Malmö - Stockholm - Åre. Fjärrtågstrafiken står inför en spännande utveckling.
Enhetschef för kundtjänst, Division Tåg
Vår kundtjänstfunktion säljer tågbiljetter för vår fjärrtrafik genom telefon och ger webbsupport och besvarar frågor från våra kunder. Funktionens viktigaste uppgift är att ge bra service till våra kunder så att vi får lojala och återkommande kunder till våra tåg. Enhetschefen för vår kundtjänst har ett ansvar för att våra kunder får det bästa bemötandet inom branschen. Då vi står inför en utökad satsning på fjärrtrafik får funktionen en avgörande roll och mycket av Enhetschefens uppdrag kommer att vara att se till att kundtjänsten och dess medarbetare, genomför de kontinuerliga anpassningar och är delaktiga i den utveckling som ledningen för Affärsområdet beslutar om. Enhetschefen rapporterar till affärsområdeschefen och ingår i ledningsgruppen för Fjärrtrafiken. Placeringsort är Ånge.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som Enhetschef för kundtjänst innebär att coacha medarbetarna i det dagliga arbetet och ansvarar för personalplanering, utveckling och lönesättning. Enhetschefen är resultatansvarig och följer upp verksamheten utifrån ekonomiska och kvalitativa nyckeltal i enlighet med målen för verksamheten. Enhetschefen följer även upp ärendehantering och kundaktiviteter samt är kontaktperson för våra distributörer och för återförsäljarärenden. Till 50 % kommer Enhetschefen att arbeta operativt inom kundtjänsts dagliga arbete. Enhetschefen är även att aktiv i utvecklingen av våra kunderbjudanden och vårt sätt att kommunicera med våra kunder.
• Leder och fördelar arbetet inom Kundtjänst för ca 5-6 medarbetare
• Ansvar för personalplanering
• Ansvarig för att nå för Kundtjänst mål vad gäller ekonomi och kvalitet m m inklusive statistikuppföljning och aktiviteter.
• Personal- och arbetsmiljöansvar för medarbetare och lokaler inom Kundtjänst
• Ansvarig för löpande kontakter med distributionsföretag och återförsäljarärenden (Linkon)

Kvalifikationer
Vi söker en person som har tidigare erfarenhet från en personalledande funktion, gärna inom servicebranschen och som har drivit förändringsprocesser och utveckling. Vi vill att personen har erfarenhet av att ha arbetat med statistikuppföljning och god kännedom om sociala medier och dess roll för kunddialog och marknadsföring. Det är önskvärt att personen har någon form av teoretisk grund att stå på när det gäller ledarskap och tidigare erfarenhet av reseförsäljning, helst inom tåg. Vår blivande Enhetschef kommunicerar obehindrat på svenska, engelska och gärna danska i tal och skrift.
Egenskaper/Erfarenhet/Kunskap
• Stresstålig, positiv och förändringsbenägen (krav)
• Kunskap kring försäljning av tågresor (starkt önskemål)
• Tidigare erfarenhet av att vara arbetsledare (krav) och att leda i förändring (önskemål)
• Ledarskapsutbildningar (starkt önskemål)
• Erfarenhet av uppföljning av statistik (starkt önskemål)
• Erfarenhet av personalplanering (starkt önskemål)
• Erfarenhet av att använda sociala medier (t ex facebook), både privat och i kommunikation med kund (starkt önskemål)
• Kan kommunicera i tal och skrift på svenska (krav), engelska (krav), danska (önskemål).
Enhetschefen är en person som är målinriktad, resultatorienterad, positiv och lyhörd. En person som är van att arbeta i en föränderlig miljö med snabba krav på kundleverans, men som också kan behålla ett strukturerat arbetssätt och har ett stort fokus på kvalitet. Enhetschefen ska trivas i en coachande ledarroll där denne får andra att växa. Enhetschefen arbetar i enlighet med Veolias grundläggande värderingar; handling, ansvar, samspel och nytänkande.

Övrig information
Sista ansökningsdag 15/4 2011

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-15
Ange följande referens när du ansöker: 307
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Pernilla Wedin, 060-15 46 00

Företag
Kontorsfixarna Skandinavien AB

Adress
Kontorsfixarna Skandinavien AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Jobbnummer
889353

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Skandinavien AB: