Enhetschef För Kundservice
Pensionsmyndighetsutredningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndighetsutredningen i Stockholm,
Gävle eller i
hela Sverige Pensionsmyndigheten ansvarar från den 1 januari 2010 för administrationen av inkomstgrundad ålderspension och pensionsrelaterade försäkringar och förmåner. Målet med Pensionsmyndigheten är en sammanhållen och effektiv administration av allmänna pensioner som motsvarar medborgarnas behov av kunskap och information i pensionsfrågor. Myndigheten kommer att ha ca 900 anställda och bedriva verksamhet på nio orter i landet.
Avdelningen Kundmöte har det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Pensionsmyndighetens kundrelationer. Avdelning kundmöte ansvarar för kommunikationskanalerna, webbtjänster, tryckt information, kundmöte i telefon och det lokala mötet. Avdelningen ansvarar vidare för avtalsrelationer med myndighetens samarbetsparter kopplade till kanalerna. I avdelningens uppdrag ingår även att bemanna myndighetens huvudväxel.
Vi söker nu en driven ledare till enheten kundservice i telefon
Enheten kundservice telefon ansvarar för Pensionsmyndighetens kundservice i telefon, premiepensionshandläggning och Pensionsmyndighetens växel.
Som kundservicechef ansvarar du för att utveckla arbetssätt, rutiner och processer för att skapa ett aktivt och professionellt kundmöte. Du ansvarar för att bygga upp en kundservice med hög kvalitet, hög service och ett proaktiv arbetssätt i kundmötet.
Du arbetar aktivt, närvarande och tydligt i ditt ledarskap, ett ledarskap som genomsyras i de fem gruppchefer som rapporterar till dig.
Kundservicechefen rapporterar till chefen för avdelning Kundmöte och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Enheten består av totalt c:a 70 medarbetare.
Du är en person som är van att leda genom andra. Du har en genuin förståelse och intresse för försäljning och service och har lätt för att se möjligheter till utveckling och merförsäljning. Du är en god kommunikatör med förmåga att engagera dina medarbetare med mod att förändra och ifrågasätta gamla sanningar. Du har ett strukturerat och systematiskt arbetssätt.
Då vi är i en fas av nybyggnad är det viktigt att du är prestigelös och kan hjälpa till där det krävs.
Du har mångårig erfarenhet av arbete med kundservice och som chef till underställda chefer. Du har tidigare erfarenhet av att ha drivit förändrings- och utvecklingsarbete inom kundservice.
Du erbjuds en unik chans till utveckling både som person och chef. Uppdraget kommer att innehålla utmaningar och variation i ett uppbyggnadsskede av en ny verksamhet.
Publiceringsdatum2009-10-15Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillträde20100101
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-10-30
Enbart skriftlig ansökan
Ange följande referens när du ansöker: S2008:05/2009/135
KontaktAvdelningschef Paul Larsson 076-792 53 59
Personalhandläggare Åsa Enman 08-406 51 32
FöretagPensionsmyndighetsutredningen
AdressPensionsmyndighetsutredningen
Pensionsmyndighetsutredningen S2008:05
10333 STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-40551700
Jobbnummer 522127
Observera att sista ansökningsdag har passerat.