Enhetschef för kontaktcenter

Kalmar kommun, Kommunledningskontoret / Ekonomichefsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Kommunledningskontoret i Kalmar

Kalmar är en av Sveriges mest historiskt intressanta städer och en region som har framtiden för sig. Vi är landets yngsta universitetsstad och har flera år i rad blivit utsedd till Sveriges bästa sommarstad.

Med havet integrerat i staden, stora spännande byggprojekt, stränder mitt i centrum, flera stora idrottsevenemang och en fantastisk landsbygd vill över 90 procent av kommunens 68 500 invånare rekommendera vänner och bekanta att flytta hit. Välkommen du också!


Publiceringsdatum
2018-12-21

Arbetsuppgifter
Som enhetschef för kontaktcenter kommer du att ha ansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Du ska leda, företräda och säkra arbetet inom enheten, samt medverka till verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring med både invånare och näringsliv i fokus. Till din hjälp har du åtta medarbetare som stöttar dig med allt ifrån kontakter med förvaltningarna till schema och bemanning.

Du ska vidareutveckla kontaktcenter och du kommer att delta i arbetet med att uppdatera målbilden för verksamheten. Operativt arbete i svar och reception kommer att förekomma. Du rapporterar till kommunikationschefen.



Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i våra rekryteringar och för att lyckas med ditt arbete ser vi att du är en god ledare med förmåga att motivera och engagera dina medarbetare. Du ska ha förmåga att coacha dina medarbetare och du måste ha datavana för att kunna arbeta i ärende- och telefonisystem. Du ser samarbete och goda relationer som en förutsättning för att lyckas med ditt uppdrag och är van att lösa frågor målinriktat och strukturerat. Du är nyfiken på och har förmåga att sätta dig in i våra verksamhetsfrågor och har en stark känsla för att ge god service externt såväl som internt. Du har en vilja att utveckla och förmåga att själv utvecklas i takt med verksamhetens förändring. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundserviceverksamhet i större organisationer. Din erfarenhet kan vara från såväl privata näringslivet som från offentlig sektor.

ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-13
Ange följande referens när du ansöker: A839265
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Nilsson 0480-45 00 58

Företag
Kalmar kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Kalmar kommun, Kommunledningskontoret
Box 611
39126 Kalmar

Kontorsadress
Östra Sjögatan 18 39126 Kalmar

Jobbnummer
4525304

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kalmar kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kalmar kommun, Kommunledningskontoret: