Enhetschef för Individ- och familjeomsorgen, Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Inom socialtjänsten i Lekeberg har vi två enheter; Barn- och familjeteamet och Vuxenteamet, båda organiserade under Vård- och omsorgsförvaltningen och sammanlagt är vi 17 medarbetare.
Inom Individ- och familjeomsorgen strävar vi efter en helhetssyn på hela människan. Vi fokuserar på förebyggande insatser med nära samverkan mellan individ, familj och dess nätverk. Intern och extern samverkan är naturliga inslag i vardagsarbetet, samt deltagande i ett aktivt utvecklingsarbete av verksamheten.




Publiceringsdatum
2016-12-19

Arbetsuppgifter
Vi satsar nu på socialtjänsten genom att tillföra nya resurser inför 2017.
Nyligen har vi gjort en sammanslagning av Vuxenteamet och Barn- och familjeteamet att ingå under samma chef och vi har nu påbörjat arbetet med att få ett sammansvetsat team och hitta gemensamma rutiner och arbetssätt. För närvarande sitter enheterna i separata lokaler men gemensamma lokaler är planerade. Som enhetschef i det sammanhanget har du en nyckelroll i att skapa en lagkänsla och tydliggöra mål och målsättningar för din medarbetargrupp. Det tror vi att du kan göra genom tydlighet och kommunikation och att främja delaktighet och arbetsglädje.

I ditt uppdrag kommer du att ansvara för verksamhet, verkställighet, ekonomi och medarbetare med arbetsmiljöansvar samt uppföljning och utvärdering av dina team. Det handlar om att både självständigt och med stöd av förvaltningschef leda, styra och utveckla verksamheten så att kraven i gällande lagar, avtal och policys följs. Du ansvarar vidare för att leda och fördela arbetet på bästa sätt så att de individer som söker stöd och insatser hos oss får en möjlighet till ett självständigt liv.
Som enhetschef i en liten men expanderande kommun får du möjlighet att hantera en bredd av frågor, stora som små, strategiska och operativa. En av dina utmaningar kommer vara att arbeta med kompetensförsörjningen inom din verksamhet.
Till din hjälp i det dagliga arbetet har du två teamledare för att avlasta dig som enhetschef.
Du förväntas delta och vara intresserad av utvecklingsarbete för verksamheten samt för förvaltningen i stort. Du samverkar och samarbetar med förvaltningschef, kollegor och övriga stödfunktioner och du kommer att ingå i ledningsgruppen inom förvaltningen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har socionomexamen och/eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• är väl förtrogen med aktuell lagstiftning, gärna även den arbetsrättsliga
• har erfarenhet av ledarskap inom området
• har en god förmåga att använda dig av IT
• körkort med behörighet B
Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning.

Vi tror att du som söker har ett genuint intresse för den målgrupp som dina medarbetare arbetar med och du har alltid brukaren i fokus i arbetet med att nå måluppfyllese med kvalitet och ekonomisk balans. Genom entusiasm och nytänkande är du bra på att ta tillvara på och utveckla medarbetarnas kompetens samt att skapa delaktighet och engagemang i verksamheten. Din roll kräver att har förmågan att skapa en helhet och ett sammanhang för dina medarbetare med en gemensam värdegrund och förhållningssätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Lekebergs kommun kan erbjuda dig flera förmåner, bl.a. i form av semesterväxling för vissa enligt lokalt kollektivavtal och friskvårdsbidrag. Du har också tillgång till professionell handledning i din roll som enhetschef för Individ- och familjeomsorgen.

ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning Tjänsten är en tillsvidareanställning med ett tidsbegränsat chefsförordnande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-31
Ange följande referens när du ansöker: A628181
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Olofsson gustav.olofsson@lekeberg.se

Företag
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
3219699

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: