Enhetschef för fastighetsdrift/skötsel och vaktmästeri
Mölndals stad, Serviceförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Serviceförvaltningen i Mölndal Mölndals stad är under stark tillväxt med drygt 61 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 5000 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet.
Serviceförvaltningen tillhandahåller stödjande och utvecklande service för Mölndals stads verksamhetsförvaltningar. Vår uppgift är att uppnå större kostnadseffektivitet med fokus på service och ett enhetligt arbetssätt med betoning på affärsmässiga relationer. Serviceförvaltningen ansvarar för, fastighetsskötsel, skolvaktmästeri, lokalvård, måltidsproduktion och transportcentral. Serviceförvaltningen har cirka 270 anställda.
Mer information finner du på vår hemsida,
www.molndal.sePubliceringsdatum2013-07-29ArbetsuppgifterSom enhetschef ansvarar du för skötsel av våra fastigheter och idrottsanläggningar. Till ditt stöd har du våra duktiga tekniker, fastighetsskötare och vaktmästare.
Huvudsakliga ansvarsområden;
• Planering, genomförande och kvalitetsuppföljning av verksamheten (egenkontroll).
• Ansvara för den löpande skötseln samt utveckling av denna.
• Ekonomiskt ansvarig, upprätta budget, och resultatuppföljning.
• Personalansvar- att leda och fördela arbetet för 15-20 medarbetare.
• Säkerställa att styrande dokument och uppsatta mål får genomslag i verksamheten.
• Arbetsmiljöansvar för enheten.
• Ansvar för kontakter och samverkan med kunden i det dagliga arbetet.
KvalifikationerVi söker dig som har teknisk bakgrund som t.ex. ingenjör eller tekniker med aktuell erfarenhet av fastighetsunderhåll. Du ska ha några års erfarenhet av att vara chef/ledare.
Du skall ha mycket goda kunskaper i program inom Microsoft Office-paketet. Meriterande är om du har erfarenhet av Landlord eller liknande fastighetsdatabas system. Goda kunskaper i engelska, matematik och svenska i tal och skrift är ett krav. Meriterande är om du har erfarenhet av/har arbetat med FM-(facility management)koncept.
Dina egenskaper:
Du har en engagerande och coachande ledarstil och kan inspirera och motivera dina medarbetare till att göra ett bra jobb och nå uppsatta mål. Du är tydlig i din kommunikation och är van att ta initiativ och ha många bollar i luften.
Som person är du flexibel, kan arbeta självständigt, har hög servicekänsla, är handlingskraftig och kan fatta snabba beslut.
Du har förmåga att skapa förtroendefulla relationer med såväl våra kunder som med vår egen personal.
Du ska kunna delegera ansvar så att alla uppdrag utförds i rätt tid, till rätt pris och med rätt kvalitet. Du är positiv, prestigelös och kan kommunicera med alla typer av människor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Beredskapstjänstgöring ingår. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-11-01 Tillträde efter överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-08-18
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Ange följande referens när du ansöker: A337811
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKent Brattberg, Avdelningschef 031-315 13 48
Lena Sohlberg, kommunal 031-271081
kommunal40@molndal.seFacklig kontaktBenny Lindholm, Facklig för Vision
FöretagMölndals stad, Serviceförvaltningen
AdressMölndals stad, Serviceförvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 MÖLNDAL
Jobbnummer 1613086
Observera att sista ansökningsdag har passerat.