Enhetschef för fastighetsdrift

Lysekils kommun / Chefsjobb / Lysekil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lysekils kommun i Lysekil, Munkedal, Strömstad eller i hela Sverige

I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över.

Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen - här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U

Publiceringsdatum
2024-10-23

Beskrivning
Fastighetsavdelningen på samhällsbyggnadsförvaltningen har ett helhetsansvar för kommunens lokaler och byggnader.

I uppdraget ligger att utveckla och förvalta kommunens skolor, idrottshallar, simhall och andra byggnader i kommunal ägo.

Fastighetsavdelningen är organiserad i två enheter där fastighetsdrift är en av enheterna. Enheten har ansvar för att kommunens fastigheter är driftsäkra, väl underhållna, energieffektiva och att vi ger våra kunder bra service i våra lokaler. På enheten arbetar projektledare, fastighetstekniker och vaktmästare som du har personalansvar och arbetsmiljöansvar för.

Tjänsten är placerad på Samhällsbyggnadsförvaltningen och du är direkt underställd Avdelningschef för fastighetsavdelningen.

Dina arbetsuppgifter
Följande huvudområden förväntas vara ditt huvudsakliga fokus:

- Ändamålsenliga lokaler och god service till våra kunder nu och i framtiden.
- Driftsäkra och energieffektiva byggnader och medelstora investeringsprojekt
- Planering och genomförande av underhållsprojekt.
- Leda och utveckla enheten för fastighetsdrift vilket innebär ett övergripande ansvar för personal, verksamhet och ekonomi.
- Kompetensutveckla personalen och omvärldsbevaka fastighetsområdet
- Arbetsmiljöansvar för enhetens medarbetare

Kvalifikationer
- Du har yrkeserfarenhet av att leda en teknisk verksamhet och en vana att arbeta med kundvård och service.
- Du är byggingenjör eller har motsvarande utbildning eller kompetens.
- Du har B-körkort.
- Du har en vana att arbeta administrativt och att formulera dig i text och tal
- Det är meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd organisation eller med fastighetsfrågor inom en större organisation

Dina personliga egenskaper
Du är en inkluderande ledare som kan ta till vara de kompetenser som finns i organisationen samtidigt som du har förmåga att fatta beslut. Ditt ledarskap präglas av öppenhet, samarbete och kommunikation. Du har förmågan att ta kritik på ett konstruktivt sätt.

Du har bred teknisk kompetens och är nyfiken på ny teknik. Du ser digitalisering som en möjlighet till verksamhetsutveckling.

Som person förväntas du vara proaktiv och kunna bygga upp och vårda relationer. Du kommer att ingå i olika team så det är viktigt att du är prestigelös och har lätt att samarbeta med andra människor.

Övrig information
- Inför anställning och eftersom arbetet kan komma att bedrivas vid skolor och förskolor ska utdrag ur polisens belastningsregister kunna uppvisas för arbetsgivaren.

Anställningsvillkor
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med att ansöka.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.

Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/121".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lysekils kommun (org.nr 212000-1389)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Samhällsbyggnadsförvaltningen - Fastighetsavdelningen

Kontakt
Christian Wrangmo
0523-613153

Jobbnummer
8971765

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lysekils kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lysekils kommun: