Enhetschef Fagerbackens HVB (hem för vård och boende) - Team stö
Experis Sverige Huvudkontor / Sjukvårdschefsjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Boden,
Luleå,
Piteå,
Övertorneå,
Haparanda eller i
hela Sverige Bodens kommun är en trivsam och växande småstad med närmare 28 000 invånare, Norrbottens tredje största sett till folkmängd. Vi vill bli 30 000 senast år 2025. Vår strategi för att fortsätta växa bygger på samverkan, långsiktig hållbarhet och barnvänlighet. Vi vill alltid kunna erbjuda god tillgång till attraktiva byggklara tomter och bra service till företag.
I Boden har du nära till det mesta. Vi ingår i en dynamisk och expansiv region med 40 000 arbetsplatser inom en timmes resväg. Det tar 26 minuter till universitetet och 37 till flyget. Naturen finns runt hörnet, men här finns också ett rikt förenings- och kulturliv. Läs mer på
www.boden.seSocialtjänstens Individ- och familjeomsorg är inne i en spännande fas. Den nya teamorganisationen har nu varit verksam i ett års tid. Den består av följande multikompetenta team: Team mottagning, Team familj, Team individ samt Team stöd.
Fagerbackens HVB (hem för vård och boende) är organiserat inom socialtjänstens Individ- och familjeomsorg, organisatoriskt knutet till Team stöd.
Publiceringsdatum2015-10-14Dina arbetsuppgifterSom enhetschef för Fagerbackens HVB har du stora möjligheter att forma verksamheten för att möta målgruppens behov på bästa sätt. Fagerbacken har fem platser och målgruppen för verksamheten är vuxna män i Bodens kommun mellan 20-55 år med missbruks- och beroendeproblematik Som enhetschef för Fagerbackens HVB ansvarar du för verksamhet, budget, personal samt arbetsmiljöfrågor i enlighet med HVB-förordningen (SOSFS 2003:20). Du har även ansvaret för att arbetet bedrivs i enlighet med lag, fastställda måldokument, riktlinjer och rutiner inom tilldelad budgetram. 50 % av din arbetstid arbetar du direkt med behandlingsarbete.
Vidare ansvarar du för att handläggning och dokumentation, planering, uppföljning och kvalitetssäkring av verksamhet sker enligt gällande regler, tidsramar och delegationsordning samt för arbetsledning och handledning av personal.
Du leder och utvecklar verksamheten utifrån målgruppens specifika behov, verkar för medarbetarnas och klienternas personliga utveckling samt främjar deras delaktighet såväl externt som internt.
Vem är du?
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Utbildning/kompetens i socialrätt är ett krav liksom erfarenhet av behandlingsarbete inom missbruks-/beroendevård.
Du har även kompetens för att förestå denna typ av verksamhet (i enlighet med SOSFS 2003:20, 2 kap 1§).
Som person är du intresserad av att arbeta med människor och har en god förmåga leda och följa upp verksamhet. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde snarast.
Kontaktperson/Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via
www.experis.se Jobid: 1006248
Urvalet kommer att ske löpande så vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 1 november.
Har du ytterligare frågor vänligen kontakta följande personer
Rekryteringskonsult Inger Sundgren Experis AB, Telefonnummer: 0920-247061 eller 070-3774891.
Teamchef Team stöd, Maria Eriksson, Tel 0921-62694
Teamchef Team stöd Lena Vikström, Tel 0921-62293
Fackliga företrädare
Maria Bergstrand, Akademikerförbundet SSR, Tel 0921-62516
Marianne Ericsson-Westin, Vision, Tel 0921-62837
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInger Sundgren 0920-247061
FöretagExperis Sverige Huvudkontor
AdressExperis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2478154
Observera att sista ansökningsdag har passerat.