Enhetschef, Enheten för förebyggande arbete

Stockholms kommun / Socialsekreterarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Välkommen till oss!

Äldreomsorgens förebyggande enhet växer och vi söker en enhetschef!
För dig som motiveras av att arbeta med utveckling och innovation i fokus erbjuder vi en fantastiskt möjlighet att tillsammans med medarbetare driva verksamheten framåt.

Om verksamheten

Förebyggande enheten vänder sig till seniorer över 65 år som bor i ordinärt boende. Uppdraget är att bryta social isolering och ensamhet, stötta anhöriga och skapa en meningsfull vardag för seniorer.

Förebyggande enheten består av fyra öppna träffpunkter, anhörigkonsulent, syn- och hörselinstruktörer, fixartjänst, äldrelots och terapihundsekipage. Du kommer vara närmsta chef till cirka 20 heltidsanställda medarbetare.

Ditt uppdrag som enhetschef

Som enhetschef för den förebyggande enheten har du det övergripande ansvaret för personal-, ekonomi- och verksamhetsfrågor. Ditt uppdrag bygger på ett närvarande ledarskap där du på ett kvalitetsmedvetet och resurseffektivt sätt styr och leder verksamheten mot uppsatta mål. Du förväntas också att arbeta med verksamhetsutveckling och innovation utifrån seniorernas behov och förväntningar.

I din roll som ledare skapar du goda förutsättningar för delaktighet och engagemang från medarbetare och seniorer i ditt arbete med att driva och utveckla verksamheten. Du inspirerar och entusiasmerar dina medarbetare så att ni tillsammans når verksamhetens mål. Du rapporterar direkt till områdeschef.

Din erfarenhet och kompetens

• Vi söker dig som är utbildad socionom, arbetsterapeut, sjukgymnast/fysioterapeut eller annan utbildning som bedöms som relevant av arbetsgivaren.
• Du har minst fyra års erfarenhet som chef inom äldreomsorgen.
• Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.
• Van att arbeta i Office-paket.

Meriterande kunskaper
• Kunskaper inom digitalisering och välfärdsteknik.
• Erfarenhet av arbetssätt för jämställda, trygghetsskapande och inkluderande verksamheter.
• Vidareutbildning inom ledarskaps- och organisationsutveckling är meriterande.

Som ledare har du ett trevligt bemötande, är handlingskraftig samt flexibel. Att kunna prioritera vid tillfällen med hög arbetsbelastning är ett krav och du måste ha en god samarbetsförmåga. Du ska också vara serviceinriktad och lyhörd för seniorernas önskemål. Du har empati i mötet med andra människor och har ett genuint intresse för att arbeta inom yrket.

Vi erbjuder

Södermalms stadsdelsförvaltning erbjuder goda friskvårdsförmåner med förmånliga priser hos flera gymkedjor. Du har möjlighet att semesterväxla och utvecklingsmöjligheterna är stora.

Publiceringsdatum
2024-02-22

Övrig information
Urval och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstiden har gått ut. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/317".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Södermalm stadsdelsförvaltning, Äldreomsorgsavdelningen

Kontakt
Lisa Jansson
08-50812160

Jobbnummer
8488027

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: