Enhetschef driftavdelningen

Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

Gillar du problemlösning, utvecklingsarbete, omvärldsspaning och att effektivisera arbetssätt? Då kanske du är vår nya enhetschef till driftavdelningen! Vi erbjuder dig varierade och intressanta arbetsuppgifter med hela kommunen som din arbetsplats.

Varmt välkommen med din ansökan!

Serviceförvaltningen är Falu kommuns leverantör av interna service- och kringtjänster enligt ett FM-koncept. Uppdraget är att stödja kommunens olika verksamheter genom att tillhandahålla fräscha, ändamålsenliga och funktionella lokaler, smakliga och näringsriktiga måltider, verksamhetsanpassat IT-stöd och -support, fordon och befordringsservice m fl kringtjänster. I uppdraget ligger även att medverka i förvaltningarnas effektivitetssträvanden genom att erbjuda effektiv service till konkurrenskraftiga priser.

Serviceförvaltningen-fastighet består idag av ca 170 anställda fördelade på följande avdelningar; administrations-, lokal och mark, service, drift, förvaltning och projektavdelning samt en stab.

Publiceringsdatum
2017-06-14

Arbetsuppgifter
Du är direkt underställd avdelningschefen och du har personalansvar för cirka 20 personer som är stationerade på två plattformar. Det finns en till enhetschef inom driftavdelningen med vilken ett mycket tätt samarbete sker.

Arbetet innebär bland annat att du leder, planerar, utvecklar och utvärderar verksamheten såväl ekonomiskt som kvalitativt. I rollen som enhetschef ingår personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar. Vi vill att du som enhetschef främjar lagarbete och arbetar för att skapa en positiv "vi-känsla" på hela enheten. En viktig del i arbetet som enhetschef är att hitta balans i livet för egen del och för personalen. I kontakt med HR kan du få stöd i din egen ledarutveckling så väl som i utvecklingen av dina anställda. Eftersom vi vet att ledarskapet är den viktigaste kuggen för att medarbetare ska trivas på sitt arbete så ger vi hela tiden stöd och utveckling till våra chefer. För att främja detta arbete genomgår samtliga chefer kommunens egna ledarutvecklingsprogam.

Vidare ansvarar du för att budgetera, planera, driva och följa upp fastighetsdrift samt tekniskt underhåll. Planera och genomföra driftmöten med driftpersonal samt ansvara för uppföljning av driftens resultat. Du avropar och samordnar beslutade underhållsåtgärder avseende tekniska installationer samt ansvarar för att myndighetsbesiktningar genomförs.

Du arbetar med energieffektiviseringsåtgärder och systematiskt brandskydd samt FM-tjänster i ett helhetsperspektiv mot kund. Du ska företräda serviceförvaltningen i kund- och entreprenörskontakter och hantera beställningar för gällande kunduppdrag. I tjänsten ingår även löpande kontakter med bland annat hyresgäster och entreprenörer och ofta innebär uppgiften att lösa problem.

TILLRÄCKLIGA KVALIFIKATIONER

• Gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdig

• Några års erfarenhet av arbetsledning med personalansvar

• Mycket god förmåga att leda och motivera personal

• Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk uppföljning samt erfarenhet av kund och entreprenörskontakter

• Erfarenhet av att framgångsrikt ha drivit projekt eller utvecklingsarbete

• Körkort B

• Mycket god datorvana och administrativ förmåga, samt god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift

Som person ska du ha personlig mognad, vara serviceinriktad och ha positiv framtoning. Vi sätter stor vikt vid din förmåga att bygga goda relationer och skapa förtroende. Du är tydlig, stabil, utvecklingsriktad och värdesätter människors olikheter.

MERITERANDE KVALIFIKATIONER

• Erfarenhet inom verksamhetsområdet fastighetsdrift

• Erfarenhet av kvalitets- och miljöledningssystem

• Erfarenhet från större driftorganisation

• Högskoleutbildning inom driftområdet

• Relevant och aktuell ledarutbildning

ANSTÄLLNINGSVILLKOR

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.

I urvalsprocessen läggs stor vikt vid hur kandidaten har svarat på urvalsfrågorna, dvs. de frågor som ställs i samband med själva ansökan.

OBS! För den som erbjuds tjänsten krävs enligt Lagen om registerkontroll utdrag från Rikspolisens belastningsregister paragraf 9.

UPPLYSNINGAR

Avdelningschef Helena Wikström 023-823 41

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
Falu kommun
79183 Falun

Kontorsadress
Falu kommun

Jobbnummer
3557309

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: