Enhetschef daglig verksamhet LSS

Sundbybergs kommun / Sjukvårdschefsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Danderyd
Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg

Du vill utveckla. Och bevara. Precis som vi.

Sundbyberg är en expansiv och utvecklingsinriktad stad där tillskapandet av nya dagliga verksamheter står på agendan. Nu genomför vi en utvecklig av den dagliga verksamheten genom att dela upp den på två enheter, en arbetsinriktad del och en del som är mer inriktad på aktiviteter, sinnesupplevelser och social samvaro. Till den senare delen söker vi nu en enhetschef som vill bli en del i vår avdelning med verksamheter inom boende LSS, daglig verksamhet LSS och sysselsättning SoL, praktiska arbetsmarknadsinsatser, socialpsykiatri i form av boende och boendestöd och personligt stöd.

Här på den aktivitetsinriktade dagliga verksamheten inom avdelning funktionshinder erbjuder vi personer med autism och intellektuell funktionsnedsättning meningsfulla, stimulerande och utvecklande aktiviteter utifrån den eskildes behov och intresse. Verksamheterna som är aktivitetsinriktade och med en tydlig struktur vänder sig till brukare, där ett flertal har ett stort behov av stöd.

Som enhetschef kommer du att ansvara för tre enheter och under senhösten starta upp ytterligare en enhet. Tillsammans med din kollega som är chef för den mer arbetsinriktade daglig verksamheten driver du ett utvecklingsinriktat arbete i ett nära samarbete och med en samsyn för hela den dagliga verksamheten. Med ditt engagemang och din erfarenhet kommer du att tydliggöra målen och driva utvecklingsarbete tillsammans med i dagsläget ca tjugo medarbetare. I verksamheten finns också tre gruppledare som har ett visst arbetsledande och administrativt uppdrag.

Dina arbetsuppgifter innebär verksamhets-, personal-, budget-, arbetsmiljöansvar samt ansvar för utveckling-, kvalitet-, och uppföljning. Du är direkt underställd avdelningschefen och ingår tillsammans med övriga chefer inom LSS och socialpsykiatri i avdelningens ledningsgrupp, kollegor som du har ett nära samarbete med. Avdelningen har också resurser i form av utvecklingsledare samt ett resursteam bestående av sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut.

Vi vill att du har socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du har flerårig chefserfarenhet med budget-, verksamhets- och personalansvar. God kunskap och flerårig erfarenhet av verksamhetsområdet, målgruppen och aktuell lagstiftning krävs. Du har erfarenhet av ledarskap i en politikerstyrd organisation och utvecklingsarbete.

Du har en personlig mognad och känner dig trygg i att leda andra. Du har ett genuint intresse för människor och verksamheten, uppskattar att samarbeta och samverka med andra på ett professionellt sätt. Ditt arbetssätt är strukturerat och organiserat och du har god förmåga att prioritera och planera. Vi ser också att du har ett pedagogiskt förhållningssätt med förmåga att skapa delaktighet och engegemang hos medarbetare som har fokus på brukarnas involvering och delaktighet. Du är kommunikativ genom tydlighet och lyhördhet och drivande i utvecklingsarbete.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Vi kan komma att tillämpa provanställning på 6 månade. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 20220714. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Facklig organisation nås via stadens växel 08/706 80 00

Välkommen med din ansökan!



Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Måndag - Fredag Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-06-16

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sundbybergs kommun

Jobbnummer
6751268

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera på jobb från Sundbybergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs kommun: