Enhetschef, Centrala området

Kristianstads kommun / Sjukvårdschefsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

OMS:2015:139

Omsorgsförvaltningen, Centrala området
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.

Centrala området har ca 500 tillsvidareanställda samt en budget på ca 310 mkr.
Området består idag av 13 teamområden.
Inom Centrala området finns stödfunktioner avseende frågor som berör ledning, personal och ekonomi.

Publiceringsdatum
2015-11-09

Dina arbetsuppgifter
Enhetschefen har det totala ledningsansvaret för verksamheten inom respektive enhet. Arbetet innebär att utifrån fastställda mål ansvara för verksamhets- och kvalitetsutveckling, personal, arbetsmiljö och ekonomi. Du kommer att ingå i områdets ledningsgrupp. Enhetschefen är direkt underställd verksamhetschefen. En viktig del i arbetet är att arbeta i team kring kunden för att få en god helhetssyn.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har Socionomprogrammet eller annan likvärdig examen på högskolenivå. Du har god kännedom om de lagar som styr verksamheten.
Vidare har du erfarenhet av arbetsledande befattning, av arbete inom vård och omsorg och av budgetarbete. God datorvana och B-körkort är ett krav.

Som person besitter du goda ledaregenskaper, är tydlig i ditt ledarskap och kan omsätta mål och visioner till praktisk handling. Du är självständig, utvecklingsinriktad och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Vidare är du strukturerad, metodisk och har initiativförmåga. Du har förmåga att fatta beslut och respekterar fattade beslut. Din förmåga att se helheten, vara resultatinriktad och din förmåga att prioritera och delegera kommer väl till pass i arbetet. Vi vill att du har god empatisk förmåga, förmåga att motivera och entusiasmera din omgivning och skapa en god arbetsmiljö.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder tillsvidareanställning med tillträde efter överenkommelse.
Vi tillämpar önskad sysselsättningsgrad. Ange önskad sysselsättningsgrad i din ansökan.

För mer information, ta kontakt med
Anna-Karin Maletka, Verksamhetschef, 044-13 62 55

För facklig information, ta kontakt med
Annika Lovén, Vision, 0728-85 77 89
Leif Sivtoft, Kommunal, 0733-13 48 96
Anna Lundborg, SACO, 044-13 62 63

Sista ansökningsdatum
Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi vill att du söker snarast, dock senast 2015-12-01.

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: OMS:2015:139

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
2518063

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: