Enhetschef central bemanningsenhet

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



Vi fortsätter med att utveckla vår centrala bemanningsenhet.

Vill du vara med oss på resan?

Omsorgsförvaltningen befinner sig i ett innovativt förändringsarbete där vi under 2017 bland annat infört heltid som norm i hela förvaltningen samt skapat en funktionsindelad organisation. Chefen för vår centrala bemanningsenhet går nu vidare till nya utmaningar och vi söker därför dig som vill satsa din kompetens, erfarenhet, lust och energi för att, tillsammans med oss, fortsätta utveckla och anpassa vår centrala bemanningsenhet för att bäst svara mot verksamhetens behov av stöd i schema- och bemanningsfrågor.

Vi erbjuder våra ledare varierande interna utbildningspaket och nätverksträffar som syftar till att uppnå arbetsglädje och livslångt lärande. Organisationen välkomnar och stöttar kreativa och innovativa ledare. Centrala stödfunktioner finns tillgängliga för dig som chef i det dagliga arbetet. I befattningen ingår personal- och budgetansvar.

Arbetsuppgifter
Fullständigt chefsansvar för verksamhet, kvalitet, personal, ekonomi och arbetsmiljö.
Du leder, utvecklar och följer upp arbetet inom din verksamhet som består av ca 15-20 medarbetare samt arbetsgivaransvar för förvaltningens intermittentanställda. Vidare ansvarar du för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys. Tillsammans med förvaltningens övriga chefer samt dina medarbetare hittar du nya vägar och arbetssätt för att utveckla enhetens uppdrag och arbetssätt. Du har en hög medvetenhet om att dina medarbetares goda arbetsmiljö är en viktig förutsättning för att enheten ska kunna utvecklas i rätt riktning.
Som enhetschef stimulerar, engagerar och motiverar du dina medarbetare till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme. Du har lätt för att skapa relationer, lyssnar och ger stöd samt uppmuntrar till delaktighet och kreativitet. Du är prestigelös som person och har förmåga att prioritera och fatta beslut, är resultatinriktad och skapar förutsättningar för arbetsglädje genom din tydlighet som chef.

Som enhetschef för en verksamhetsstödjande funktion är det även viktigt att du skapar goda relationer och är lyhörd för verksamhetens skiftande behov av stöd i de processer som enheten ansvarar för.

Publiceringsdatum
2017-11-07

Kvalifikationer
Vi söker dig som har HR-utbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du utbildning i förändringsledarskap är det meriterande.
Rollen kräver att du har chefserfarenhet, gärna från verksamhetsstödjande funktion samt goda kunskaper inom arbetsrätts- och arbetstidslagstiftningen. Vidare krävs erfarenhet av administrativa stödsystem inom bemanningsområdet och av att bedriva utvecklingsarbete.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av förändringsledarskap liksom av arbete i offentlig sektor. Arbetet kräver att du har god datorvana, god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du är en prestigelös och utvecklingsinriktad person som lyssnar, involverar och får människor med sig. Du kan prioritera, planera och fatta beslut. Din förmåga att kunna samarbeta och ta ansvar för verksamheten ur ett större perspektiv och din förmåga till helhetssyn kommer väl till pass i arbetet. Du har ett kommunikativt ledarskap präglat av lyhördhet både utåt och inåt i organisationen.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kristianstad. Tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag är 2017-11-21.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Sofia Cederström, HR-chef, 044-13 68 02.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-21
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2017/942
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Cederström, HR-chef 044-13 68 02

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3788572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: