Enhetschef Brottsförebyggande avdelningen

Bolagsverket / Chefsjobb / Sundsvall
2024-09-12


Visa alla chefsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket i Sundsvall, Umeå, Stockholm eller i hela Sverige

Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

Från 1 januari inrättar vi en ny avdelning vars uppdrag är att ansvara för Bolagsverkets brottsförebyggande arbete. Det innefattar kravställning på kontrollsystem i övrig verksamhet (kvalitet och riktighet), hantera identifierade avvikelser, själva identifiera avvikelser samt analysera och åtgärda risker. Avdelningens ansvar innefattar även utveckling, kvalitetssäkring, registrering, ärendehantering och kundservice inom området.

Publiceringsdatum
2024-09-12

Arbetsuppgifter
Är du en utvecklingsinriktad ledare som söker nya utmaningar och tillsammans med oss vill bygga upp en ny avdelning? Vi behöver stärka upp med en enhetschef till enheten Kontroll 2.

Som enhetschef ansvarar du för enhetens budget, verksamhetsresultat och verksamhetsutvecklingsinsatser. Du har personal- och arbetsmiljöansvar för enhetens cirka 16 medarbetare. I rollen som enhetschef har du ett taktiskt ansvar att leda, driva och utveckla verksamheten så effektivt som möjligt och med rätt kvalitet. Du skapar engagemang för att möta framtidens behov och verkar för en arbetsmiljö som stimulerar till samarbete och utvecklingsfokus. Genom ett närvarande ledarskap säkerställer du tillsammans med dina medarbetare en hög kvalitet på den löpande verksamheten med både bra service och nöjda kunder.

Enheten ansvarar bland annat för att tillsammans med enheten Kontroll 1:
• samordna ansvaret för det brottsförebyggande arbetet
• samordna det fortsatta utvecklingsarbetet inom området och att det sker i takt med vår förändringsagenda
• handlägga granskningsärenden - något som sker efter en fördjupad kontroll med utgångspunkt från Bolagsverkets brottsförebyggande ansvar
• samverka med specialister samt ge rådgivning till handläggare
• samordna metodutveckling inklusive genomförande och implementering av nuvarande och kommande analysverktyg
• driva samverkan och informationsutbyte med andra myndigheter på strategisk och operativ nivå.

Du rapporterar direkt till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp där ni tillsammans ansvarar för att avdelningens uppdrag genomförs.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• relevant akademisk utbildning eller aktuell arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• flerårig erfarenhet av att arbeta som chef och ledare med personal- och resultatansvar
• erfarenhet och förmåga att leda en organisation framåt och vidareutveckla såväl verksamhet och arbetsgrupp för att nå uppsatta mål
• erfarenhet av att arbeta taktiskt och operativt med olika utvecklings- och förändringsarbeten inom offentlig verksamhet
• god förmåga att kommunicera på svenska samt engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har arbetat som chef i verksamhet som är av medialt intresse och med ett utredande uppdrag.

Som person har du förmåga till helhetssyn och kan se både större och mer långsiktiga perspektiv. Du tänker strategiskt och tar hänsyn till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Ditt ledarskap präglas av tydlighet och du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Du är en trygg och stabil ledare som får människor att växa genom ett närvarande ledarskap och gott samarbete. Du har lätt för att skapa ett förtroendefullt klimat samt en kultur och tillit som motiverar till att arbeta med ständiga förbättringar och ser möjligheter i detta.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med vår ledarskapskompass. Chefer på Bolagsverket

• beaktar helheten
• agerar medvetet i vardagen
• kommunicerar kontinuerligt
• skapar förutsättningar

Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AD 4064/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bolagsverket (org.nr 202100-5489)

Kontakt
Avdelningschef
Therese Frennberg
therese.frennberg@bolagsverket.se
060- 184014

Jobbnummer
8897119


Prenumerera på jobb från Bolagsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket: