Enhetschef Bemanningsenheten
Ludvika kommun / Chefsjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika,
Borlänge,
Leksand eller i
hela Sverige Är det dig vi söker?
Vill du vara med i vår spännande verksamhet och få förmånen att leda, planera och utveckla vård- och omsorgsförvaltningens Bemanningsenhet?
För bästa omvårdnad och service behövs en flexibel bemanning med kompetent personal, dygnet runt, året runt. Bemanningsenhetens uppdrag är att säkerställa förvaltningens behov av kompetenta medarbetare för tillfälliga uppdrag och att kvalitetssäkra den ordinarie bemanningen utifrån heltidsavtalet. Bemanningsenheten präglas av en hög servicenivå i korttidsrekrytering, bemanningsfrågor, schemaläggning - och samplanering.
Nu vill vi ta ytterligare steg och utveckla vår bemanningsenhet, vi vill satsa på digitalisering och ta höjd för att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla medarbetare för att säkra förvaltningens framtida personal- och kompetensförsörjning.
Vad innebär jobbet för dig?
Som enhetschef på bemanningsenheten är ditt huvudansvar att leverera rätt kompetens till rätt plats i rätt tid så att både dina medarbetare och verksamheterna blir nöjda. Det är en utåtriktad roll där du har mycket kontakt med de olika verksamheter som du arbetar mot. Du har chefs- och ledaransvar för positiva problemlösande bemanningsadministratörer, medarbetare i personalpool och timvikarier. Du har ansvar för arbetsmiljö och budget. Chefsrollen är en förtroendeställning. Det innebär att du som chef behöver vara en god företrädare för Ludvika kommun, såväl inom som utom organisationen samt en förebild för medarbetarna.
Förvaltningen är inne i en digitaliseringsresa och detta omfattar även hur vi utvecklar processer och arbetssätt för vår personal- och kompetensförsörjning. Vi vill därför att du är trygg med den tekniska utvecklingen och att du håller dig kontinuerligt uppdaterad på utvecklingen inom kompetensförsörjning för att leda medarbetarna in i framtiden. Enheten har systemansvar för individuell arbetstidsplanering i Heroma och Time Care Pool. Rekrytering sker i Reach Mee och kompetensutveckling registreras i WinLas.
Du leder arbetet enligt kommunens mål och riktlinjer och ser till att gällande lagar och avtal följs. Du ska vägleda och finnas nära din personal. Du arbetar även med strategiska uppdrag för hela förvaltningen. Dina närmaste kollegor arbetar som chefer för kansli-, bistånds- och kostenhet. Du rapporterar närmast till verksamhetschef.
Kvalifikationer som krävs för tjänsten
För att lyckas i denna tjänst behöver du ha högskoleutbildning så som sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet, personal- och arbetslivsprogrammet, beteendevetarprogrammet alternativt relevanta högskolekurser i kombination med arbetslivserfarenhet från tidigare chefsposition eller erfarenhet av ledarskap.
Vi ser gärna att du kan uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska samt att du har körkort B.
Meriterande för tjänsten
• Kunskaper inom arbetsrätt
• Erfarenhet från tidigare ledarskapsbefattning med budget- och personalansvar
• Goda kunskaper i bemanningsplanering och schemaläggning
• Vana att arbeta med system för verksamhetsstöd exempelvis Heroma, Visma, Procapita, TimeCarepool samt system för uppföljning och statistik.
• Erfarenhet från att driva utvecklingsarbete
Publiceringsdatum2023-03-14Dina personliga egenskaperArbetet innebär många kontaktytor så det är viktigt att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du skapar och upprätthåller goda relationer med både interna och externa samarbetspartners. För att lyckas i rollen är du tydlig och lyhörd samt har förmåga att skapa trygghet och motivera medarbetare att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov. Vi tror också att du har ett ekonomiskt förhållningssätt och en god förmåga att prioritera och organisera. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Det här får du av oss!
Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.
I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.
Anställningsform
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal platser: 1
Upplysningar
Tf Verksamhetschef/Enhetschef, kanslienheten: Lisa Eriksson 0240-868 55
Arbetstagarorganisationer:
Ledarna, via kommunens växel 0240-860 00
Vision, via kommunens växel 0240-860 00
Kommunal, via kommunens växel 0240-860 00
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 2 april 2023. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ludvika kommun (org.nr 212000-2270),
http://www.ludvika.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 7546723
Observera att sista ansökningsdag har passerat.